Hjälm över ~62cm

Hjälm över ~62cm
Be affären beställa hem en xxl eller mer, det gjorde dom åt mig. Sen klippte jag mig och fick köpa ny hjälm, men det är en annan grej.

Hjälm över ~62cm
är det verkligen så illa så att ingen har har något förslag... fick detta tipsen av en från concrete i gbg han sa att ni hade garanterat koll.

Hjälm över ~62cm
Scream ser ju lite halvtråkig ut, men om du verkligen måste ha 64 cm skulle jag satsa på Limit, den metallicröda var ganska snygg.

Hjälm över ~62cm
Jag besitter en lätt moddad Protec Freeride XL av klassisk modell. Den är stor i nuvarande skick och passar min 62-skalle alldeles utmärkt.

Folk med mer normala storlekar (läs pygmé-58) kan i princip snurra den runt-runt på huvudet. Jag har hört (, och brukar skrävla med,) att den ska vara "störst på marknaden". Hittills har jag inte hittat nån som är större, så jag har ingen anledning att tvivla på detta. Den passar bäst om huvudformen är stor på längden, snarare än om man är begåvad med en mer bred storskalle. Verkar vara så iaf. Den är helt enkelt påfallande lång - dvs lagom lång för mig efter att klippt bort främre vaddkudden...

Hjälm över ~62cm
Kul tråd! För oss vattenskallar alltså >D

Jag fick leta som fan, det slutade med att jag fick köpa en Salomon Scream 2 (tror den heter så), 62cm, inte den mest balla hjälmen och inte den lättaste, men den skyddar ju knoppen som den ska... Kan rekomendera att köpa till ett par Salomon G6 goggles, riktiga sköningar med hängpattestuk som passar perfa till hjälmen...

Hjälm över ~62cm
Brorsan fick beställa en 62-a när han var sisådär 13-14år.. eller kanske ännu yngre. Som tur var räckte den länge för båda av oss.. nu har jag (lika stort huvud) en Giro, affären hade tom rätt storlek åt mig!

Hjälm över ~62cm
finns många märken som har 62cm hjälmar, t ex R.E.D kan tipsa dig om att det finns gott om XL (62cm) R.E.D hjälmar till salu på ebay (globalt)

Hjälm över ~62cm
finns många märken som har 62cm hjälmar, t ex R.E.D kan tipsa dig om att det finns gott om XL (62cm) R.E.D hjälmar till salu på ebay (globalt)

Tillbaka
Topp