Hjälm Tips!

androj

Aktiv medlem
Hjälm Tips!
Det har blivit dags att köpa ny hjälm. Jag har tittat på
Arnette Jet Wing och Ironcross , Pro-Tec Freeride och Halfpipe och Någon Rossignol Hjälm med blåa flames som jag inte kommer ihåg vad den hette(såg den på alpingaraget).Jag ska köpa en hjälm för runt 1000 lappen och den ska passa till Arnette the Goggle. Det vore sjyst om någon kunde säga om hjälmarna jag tittat på är bra eller om någon har någon annan bra hjälm för runt 1000kr.

Hjälm Tips!
Jag har en Giro 9ine... Sitter som gjutet, är väldigt lätt och snygg. Finns nog på alpingaraget tror jag.

Hjälm Tips!
Nu väljer jag mellan Arnette Jet Wing och Scott Watu. båda kostar 1000kr, sitter bra på skallen och är snygga men vilken är bäst tycker ni?

Hjälm Tips!
har du provat hjälmarna tillsammans med dina gogglar??

om inte, så gör det!! kul att lägga tusen spänn på en hjälm som gogglarna inte passar på sen...

sen kommer det nog att kännas bäst om du väljer vilken som är snyggast själv...

mvh/daniel

Hjälm Tips!
Giro nine. 9 mx kostar runt 900 ...den fräschaste hjälmen på marknade tyckar jag. Den hjälmen kör Peter olenick och Simon dumont med!

Hjälm Tips!
Kolla in Giros Bad Lietunant, vet inte hur den passar ihop med Arnette goggles men det är lätt den snyggaste hjälmen som finns idag...och den ligger runt 1000-lappen

Hjälm Tips!
Kostar Giro nine. 9 mx verkligen bara typ 900 me skärm o allt?
Jag har fått för mig att den typ går på 1400 eller nått...
Säg gärna var ni hittat den VILL HA !

Tack på förhand

Hjälm Tips!
Har inte testat om den passar med "Arnette the Goggle" men en JOFA VM hockeyhjälm skulle nog sitta som en fläskläpp. Den kan du nog få för en 20-30 spänn på en bytesmarknad. Rätt snygg och du blir garanterat ihågkommen. Dessutom får du ju 970-980 spänn över att göra andra kul grejer för.

Tillbaka
Topp