hjälm

hjälm
Jag kommer köpa en Sweet tropper hc till nästa säsong.
sweet och smith är (enligt mig) sjukt snygga hälmar!!!
dock tror jag att frågan om vilken hjälm man ska köpa varit upp en gång??
Mitt tips: Sweet

hjälm
jag har samma problem men jag har tankar på antingen en jofa g5.5/5.6 turkos elr en smith holt glos svart elr en sweet trooper hc svart vilken är lämligast för ett par crowbar brillor och vilken är snyggast tkr ni ?^o)

hjälm
Av: plopp2004 Online | Idag 20:34 Citera

jag har samma problem men jag har tankar på antingen en jofa g5.5/5.6 turkos elr en smith holt glos svart elr en sweet trooper hc svart vilken är lämligast för ett par crowbar brillor och vilken är snyggast tkr ni ?^o)

precis :P vilken hjälm passar bäst till crowbar?

hjälm
Hjälmar är näst intill lika individuellt som pjäxor. Prio ett är en bra passform, utan det så kommer du antagligen köpa för stor/liten hjälm eller så kommer den trycka på någon punkt vilket leder till huvudvärk. Detta resulterar i att du kommer få köpa ny hjälm alternativt inte använda hjälm...

Köp gogglar efter du köpt hjälm, köp inte hjälm efter de gogglar du har.

Själv kör jag på Trooper FF och de sitter perfekt med mina scott-brillor, sitter hyffsat med crowbar och utmärkt med smith fuse.

hjälm
Jarle sa:
Hjälmar är näst intill lika individuellt som pjäxor. Prio ett är en bra passform, utan det så kommer du antagligen köpa för stor/liten hjälm eller så kommer den trycka på någon punkt vilket leder till huvudvärk. Detta resulterar i att du kommer få köpa ny hjälm alternativt inte använda hjälm...

Köp gogglar efter du köpt hjälm, köp inte hjälm efter de gogglar du har.

Själv kör jag på Trooper FF och de sitter perfekt med mina scott-brillor, sitter hyffsat med crowbar och utmärkt med smith fuse.
Håller med!
Har länge varit intresserad av Sweet´s hjälmar, Troopermodellen med S/M känns för liten medans L/XL känns för stor. Giro som jag kör med nu funkar okey, och till den har jag köpt a-frame bara för att dom sitter så jäkla tight till den hjälmen.

hjälm
Själv diggar jag Giro G10. Om vi snackar fullface så är det självklart Giro Remedy som gäller :) har dock inte mkt till övers för sweet hjälmar.

hjälm
köp en K2 rant.. sjukt snygga och inte alls dyr mamma och pappa köper säkert en åt dig om du är av behov.. 600 kr nypris på en rant brukar det vara men finns säkert nån begagnad , annars kan du ju gå in på en massa sport aförer och kolla om det är rea på en sådan eller anan hjälm :) jag är i åre över hälgen och jag passade på att köpa en.. fick den för 300 kr :) för det 30% sen några repor på den så det blev 50% :D

hjälm
Dahlstroom sa:
Av: plopp2004 Online | Idag 20:34 Citera

precis :P vilken hjälm passar bäst till crowbar?
red trace..

hjälm
red funkar bra till många olika goggles, bland annat crows, har ett par crows och jag har provat med ens polare red hi-fi, men själv ska jag nog köpa en bern baker till nästa sösong, och dom funkar utmärkt till crowbars... Sen funkar sweet hjälmarna också nice, det är en fråga om smak helt enkelt:P

Peace.

hjälm
Passformen är viktigast och är högst inviduellt! Men om Sweet hjälmar passar huvudet ditt rekomenderar jag de verkligen. Bra kvalite, snygga och allmänt bra hjälmar!

hjälm
Tillbaka
Topp