Hjälm?

hermanolsen1

Ny medlem
Hjälm?
Hej! Funderar på en ny hjälm och behöver er hjälp.

Vilken hjälm ska jag köpa om jag vill komma snålt undan med bra skydd och utan glipor mellan googles och hjälm. Får såklart även vara snygg :)

Tack för tips!
Herman

Hjälm?
Jag har en Bern Baker, med inbyggt ljud, som jag gav 999:- för. Utan Eric Pollards tryck tror jag dom kostar typ 899 med ljud och något billigare utan. Riktigt skön, inga glipor, bra skydd och bra pris. Men du bör prova först, tyckte dom var små i storlekarna. På min RED hjälm har jag L och min Bern XL :S

Hjälm?
Steepstore.com rear ut alla sina bern hjälmar, bland annat Baker!

Själv kör jag med Brentwood och är grymt nöjd, även kört bakern innan och gillar bern som fasen! Lätta hjälmar men riktigt skön passform. Dem har även "Sink Fit" på sina hjälmar så hjälmen sitter tätt på skallen och inte ovanpå huvudet som många andra hjälmar kan kännas! Rekomenderas starkt!

detdär med glipa mellan goggles och hjälm beror nog lite på hur du har glasögonen, kör du dem under så tycker jag personligen att det är skönt med lite glipa men har jag dem över vill jag inte ha glipa så man får känna efter lite när man har grejerna till hands! Lycka till!

Hjälm?
Testa gärna goggles med hjälm eftersom det beror dels på hur ditt huvud ser ut och dels hur goggles/hjälm passar ihop.
Tråkigt svar men det är väldigt olika från person till person!

Hjälm?
AntonSandberg sa:
Testa gärna goggles med hjälm eftersom det beror dels på hur ditt huvud ser ut och dels hur goggles/hjälm passar ihop.
Tråkigt svar men det är väldigt olika från person till person!
Väldigt sant! Dock vet jag att mina Anon Hawkeye, Scott Witness och mina Dr Zipe Mistress Lvl 3 funkar utmärkt med min Bernhjälm. Även Dragon DX vet jag passar perfekt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp