Hjälmar för oss med STORT huvud dvs XL

louie2

Ny medlem
Tjena!

Jag har ett stort huvud. Det får man lida för när man ska köpa goggles och hjälm.
Är det någon som har samma problem som jag som kan rekomendera hjälm och goggles som sitter bra på ett stort huvud. Jag vill hemskt gärna ha en sweet trooper men får nog ge upp... dom är så små i storlekarna.

Några andra förslag?

fred ut

Smith Variant samt smith Vantage är grymt stora
Finns upp till 63 och ställbar, dessutom prisbelönt samt väldigt bra ventilerad

Som alpinbutik skriver, Smith's hjälmar är sjukt stora krukor i XL. Det är det största jag känner till i.a.f.
Sweet är nog bara att lägga ner omedelbart, eventuellt kan POCs hjälmar i XL passa.

Okej då får det bli antingen Smith eller Poc. Dom är ju också rätt snygga!
Ska dra och prova i helgen.

Nu fattas bara några veckor i alperna ;)

Har också jumbohuvve, typ 60-61cm. Det flesta hjälmar jag provat har inte ens varit nära, men just Smith Variant i storlek 59-63 satt riktigt bra på mig. Tror faktist den finns i en storlek större dessutom... :o
Prövade en POC och det var som att ha ett skruvstäd över pannan...

Hjälm är något man bör prova ut, jag t.ex har ett jävla klot till skalle och det tog ett tag att hitta rätt hjälm, dock har jag 58cm eller något. Kör med Smith Holt, bästa hjälmen jag haft! och ett par sjyssta oakley crowbars till det!

Electric har väl ett par enorma brillor?

Stor skalle här med, har haft en Scott i nio år så det var dags att byta. Har provat hjälmar nån gång då och då de senaste åren men inte hittat någon. Scottmodellen jag har är utgången.

Blev en Poc receptor bug i största storlek. Fick med tunnare inlägg än original från butiken (fråga, annars får du inga). Klämde aningen på sidorna ändå där kardborrepluppen sitter så det blev att skära bort lite.

det var länge sen jag var insatt men Giro har väl många modeller i XXL och dom borde ju vara värda ett försök

GIRO G10 MX har jag, fungerar toppen eftersom den är justerbar, jag har också närmare 60 runt huvudet (med frisyren inräknat :P)

Finns det formgjutna hjälmar?? Om inte varför har ingen kommit på det? borde vara superenkelt... sen ska det ju vara schyst skal och så men POC som är så nytänkande borde väll kunna fixa det?

Tillbaka
Topp