Hjälp ak4 eller k2 public enemy

• Trådstartare Trådstartare twintipunge
  • Start datum Start datum
T

twintipunge

Guest
Hej ska jag köpa fjolårets ak4 som är 163 cm långa eller k2 public enemy 159cm?jag är 159 och väger 50

ak4 direkt! Public enemy är sköna i låga farter. Annars tycker jag dem är ganska dåliga. Inte nog med att dem går sönder efter en dags åk på ovansidan.

själv älskar jag mina Public Enemy..06/07 dock..

bra skit..

Jag har brovat både ak4 och PE. Just nu åker jag på PE och gillar dem bäst. Men om du ska åka offpist så tycker jag att du ska välja ak4erna, men om parken drar det längta strået är det PE som gäller. (PE funkar även utmärkt i pist och puder...)

swim sa:
Jag har brovat både ak4 och PE. Just nu åker jag på PE och gillar dem bäst. Men om du ska åka offpist så tycker jag att du ska välja ak4erna, men om parken drar det längta strået är det PE som gäller. (PE funkar även utmärkt i pist och puder...)
Varför välja Ak4:an om han ska åka offpist? Den är mycket smalare.

Vildah sa:
Som Chph sa så går PE:n sönder direkt på ovansidan. Mina gjorde de efter 5 timmar i kungsberget :/
Ja det gör dom. Med det är meningen att dom ska göra det. K2 har lagt ett mjukt belag på ovansidan som går sönder lätt för att skidorna ska få en trashig look. Bra eller dåligt? Välj själv.

hellbergarn sa:
Vildah sa:
Som Chph sa så går PE:n sönder direkt på ovansidan. Mina gjorde de efter 5 timmar i kungsberget :/
Ja det gör dom. Med det är meningen att dom ska göra det. K2 har lagt ett mjukt belag på ovansidan som går sönder lätt för att skidorna ska få en trashig look. Bra eller dåligt? Välj själv.
seriöst? driver du eller? mina har slitits lite på ovansidan men inte så överdrivet mkt..

riktigt feta skön bra skidor hur dom än ser ut på ovansidan..

alwaysCrash sa:
hellbergarn sa:
Vildah sa:
seriöst? driver du eller? mina har slitits lite på ovansidan men inte så överdrivet mkt..

mina är fett slitna :/ med det gör inte åkningen sämre för de..

Dynastars trouble make slits också lätt på ovansidan, dock är detta nog inget som försämrar skidans konstruktion.

Martiiin sa:
alwaysCrash sa:
hellbergarn sa:

Nej jag driver inte, det är så. Annars skulle dom valt att åtgärna problemet efter tre års klagomål från vissa håll.

Senast ändrad:
hellbergarn sa:
Martiiin sa:
alwaysCrash sa:

Nej jag driver inte, det är så. Annars skulle dom valt att åtgärna problemet efter tre års klagomål från vissa håll.
meh man vill juh ha sina skidor hela

Ni som tycker att PE är så bra. Har ni nånsin åkt fort med dem?

Dem fladdrar ju som fan och det e riktigt dålig kontroll.

tror du är för lätt för public enemyn,, publicen e tung och jobbig,

Jag köpte ak4:orna i början av sesongen och har tyckt att de är riktigt skööna. Första gången som jag åkte på dem var i Ramundberget. Ramunberget är ju väldigt känt för sin enorma snömängd och jag utnyttjade offpisten direkt. De var helt underbara gled igenom perfekt, var kvicka och sköna i de branta partierna.

I parken fungerar de också väldigt bra. Stabila i hoppen (inget fladder) och lätta att snörra med. Fungerar lika bra i railsen som vilken annan bra jibbskida. Så enligt mig bör du köpa ak4:an, en lite mer annorlunda skida som inte så många har. Enjoy them!!!!

/kd

Tillbaka
Topp