Hjälp att hitta rätt skida!

dahlztar

Medlem
Tjenare allihopa!
Jag söker en skida som är väldigt bra i pisten och lika bra i parken, jag vet dock inte bara vilken skida jag ska välja. Jag är lite inne på K2 Extreme som verkar vara en allround skida. När jag åker skidor är jag lika mycket i pisten som i parken, dvs jag letar ett ett par twin tips... Någon som vet ett par jag borde gilla? Jag väger ungefär 85 KG. Prisklassen får ligga mellan 0 - 4500 ungefär. Jag skulle helst vilja att man skulle kunna hitta skidorna i Göteborg på tex www.skistore.se eller www.udenssport.se.
tack på förhand! :-)
MVH

Jag har hört att Armada Pipe Cleaner ska vara en bra allround-skida med gott flex. Jag vet dock inte om du kan få den för under 4500 kr här i Sverige. Men om du är villig att beställa från t.ex skottland så finns den för 2200 + frakt= 2350kr =)

Länk-->http://www.freezeproshop.com/armada-pipe-cleaner-skis.ir?cName=brand-armada-skis

k2 gör riktigt bra skidor, har ett par public enemy som funkar super i pisten och parken, kan säkert gå att hitta bra begagnade sådana;)

Vill du ha parkskidor som är bra i pisten måste du titta på styva parkskidor, en mjuk parkskida kan inte hålla kantgreppet om du väger 85kg och trycker på. Väger du 70kg och trycker på så är de flesta parkskidor för mjuka...

Jag är extremt nöjd med mina Salomon Dumont, en förbaskat bra pistskida för att vara en parkskida, så att säga... Mycket styvare än alla andra parkskidor jag har klämt på. Så mitt tips är Dumont eller Suspect, troligtvis Dumonten som är snäppet hårdare. Mina är till salu om du är intresserad!

K2 gör stabila skidor som går bra i pisten, Extreme och PE är bra exempel, men satan vad tråkiga de är... Mer apatisk skida för man nästan leta efter!

Jag har ett par Salomon Lab Teneighty 2010. jag har åkt på asmånga olika skidor och de här är nog dom skönaste någonsin . både bra pist, offpist och parkskida!

Tillbaka
Topp