Hjälp att välja rätt bräda, ny, begagnad?

Ckarlsson

Ny medlem
Ska upp till Norge för att jobba och åka bräda. Hade därför tänkt skaffa mig en ny bräda + sko och bindningar, men vet inte riktigt vad. Har åkt i några år, kör lite blandad åkning, är 170 lång och har en del pengar avsatt för en ny bräda. Är de någon som har några tips på något bra paketpris

/Crille

Jag skulle rekommendera nåt mellan 152 och 157 beroende på vilken åkning som är viktigast för dig. Är parken ditt andra hem ska du sikta mot 152 men om du prioriterar stabilitet och puderegenskaper kan du utan problem gå upp mot 157. Vad har du för storlek på fötterna? Bredden är viktig så kolla noga att brädan passar dina boots så att det inte blir för mycket/för litet överhäng.

Det låter som att du kommer att åka en del. I så fall ska du satsa på en riktigt bra bräda som klarar av att du utvecklas. Det är alltid bättre att köpa en lite för bra bräda än att köpa något som känns för mesigt efter ett litet tag.

Det är inte så billigt att köpa en helt ny uppsättning, men om du gör det kommer du nog att få en roligare vinter, förutsatt att din gamla utrustning är utdaterad.

en annan viktig (???) sak, iaf för mig, är att bindningarna och bootsen är av samma märke för då blir passformen så pass mycket bättre.

sen tar du bara något som verkar skönt..

du e 170 så kör på en allroundlängd ca: 155 ... finns ju nice burton custom & custom-X som jag kan rekomendera starkt.. sen tar du ett par mission bindningar och ett par sabbath-dojjer... så eru en lyckligare människa (dock lite fattigare)

köp allt från www.hot-zone.ae eller www.blue-tomato.at

vill du vara helt säker på skostorleken så gå in till en bra snowboardaffär.. prova ut och sedan beställer du den stl från österrike :)

kör hårt.

/K

Tack för tipsen. Jag va förbi Oneoff och dom rekomenderade Burton Custom eller Uninc med mission bindningar och ett par 32 boots. Totalt skulle de gå på 10500 inkl fodral. Va även förbi We och dom hade Uninc bräda+mission bindingar+burtonskor för 9500 utan fodral.
E de värt att lägga dessa pengar eller ska man istället satsa på en billigare bärda alt en begagnad?

Kolla in boardstores simspaket. Verkar bra som fan. Billigt iallafall. Gå in på www.boardstore.se och kolla! Dom levererar på bara några dagar.

//Larsson

Tillbaka
Topp