Hjälp en förvirrad själ köpa sitt första par puderskidor
Hej, tänkte införskaffa mig nya skidor innan jag drar till Mayrhofen där jag kommer stanna i en månad. Har ett par parkskidor just nu som jag kan köra med i pisten vid behov, inte optimala kanske det men det duger. Är nu på jakt efter ett par bredare skidor som ska klara pudret, mina nuvarande skidor med 82mm i midja känns som en mardröm. :/
Budget: 5000-6000kr.
Nivå: Medel-ok, snäppet innan avancerad. Långt ifrån proffs. åkt 1-2v(ibland 3 på senare år) sen jag var 5 år och nu närmar jag mig 21.
Stil: Lekful, lite tricks och svängar i fart genom skogen gillar jag. Att droppa högt är också något som står på listan. Kommer tura lite men inget som kommer läggas fokus på, om det blir tungt så blir det.
Längd: 183cm
Vikt:75kg
Har klickat fram dessa skidor men har egentligen ingen aning. Det skulle betyda massor om ni hjälpte en förvirrad själ. Läst mig runt och kommit fram till att dessa ligger på intresselistan. är dock öppen för förslag.
Rossignol soul 7 hd
Line Sick Day 110
Finns det saker jag glömt informera om så lämna bara en kommentar så svarar jag asap.
Tack på förhand alla snöälskare! :lol:
Budget: 5000-6000kr.
Nivå: Medel-ok, snäppet innan avancerad. Långt ifrån proffs. åkt 1-2v(ibland 3 på senare år) sen jag var 5 år och nu närmar jag mig 21.
Stil: Lekful, lite tricks och svängar i fart genom skogen gillar jag. Att droppa högt är också något som står på listan. Kommer tura lite men inget som kommer läggas fokus på, om det blir tungt så blir det.
Längd: 183cm
Vikt:75kg
Har klickat fram dessa skidor men har egentligen ingen aning. Det skulle betyda massor om ni hjälpte en förvirrad själ. Läst mig runt och kommit fram till att dessa ligger på intresselistan. är dock öppen för förslag.
Rossignol soul 7 hd
Line Sick Day 110
Finns det saker jag glömt informera om så lämna bara en kommentar så svarar jag asap.
Tack på förhand alla snöälskare! :lol: