Hjälp en nybiten skidälskare

Limpan88

Ny medlem
Tjena alla! :), Skulle behöva lite hjälp med utrustning. Har alltid kört skidor och anser mig som en avancerad skidåkare både i pisten och off-pist, tröttnade dock efter ett tag och började med snowboard och blev rätt grym där med:). Men nu är jag tillbaka till skidor igen och har precis börjat sätta lite mer avancerade trick i parkerna med:D. Nu skulle jag behöva lite tips ifall jag skulle köpa nya skidor och pjäxor vad som är bra för mig, Är 183cm 80kg åker både kavring/slalom off-pist och i parker är ganska stark:P.

Tack!

Tycker att du ska satsa på ett par völkl karma...bra twintip skidor som fungerar bra både i parken och pisten.... kan vara lite sämre off pist dock...men man kan ju inte få allt............

Själv tycker jag inte att de e nån höjdare att åka kavring (bättre att äta, om ens det?)
Angående skidorna håller jag med Ramis-Adde.
Lycka till me skidköpet!

Jag vet att det är ett gammalt tips men det bästa du kan göra är att testköra så många olika modeller som möjligt innan du bestämmer dig. Eftersom att du inte heller har preciserat vilka egenskaper som du tycker är viktigast så är det svårt att rekommendera några modeller överhuvudtaget.

Snödjup

Tillbaka
Topp