hjälp en nybörjare

iPhotomachine

Ny medlem
hjälp en nybörjare
Hejsan, jag ska börja åka skidor nu efter nyår. Jag har aldrig åkt i park eller gjort tricks.
Vad ska jag tänka på när det gäller tricks, landningar å allt sånt?

Tack!

Senast ändrad:
hjälp en nybörjare
att gå i skid skola för att lära dej grunderna som att svänga, bromsa och stanna samt åka med paralella skidor INNAN du beger dej till parken.

Senast ändrad:
hjälp en nybörjare
Om du har skaplig balans kan det nästan vara lättare att lära dig raila på boxar å så, mindre risk att göra illa dig och det går snabbare att bli bättre etc.

hjälp en nybörjare
Jag tycker du ska lära dig 180/360 .. Sen typ backflip, det är som ett trick som gör att man blir peppad på att satsa :D

hjälp en nybörjare
Förra året så började jag med att dämpa hoppen och lite grabs, senare när jag fick grepp om de hela, så började jag trycka ifrån med tåkanten och graba och sen på sluet av säsongen så satte jag 180 och 360.

Så mitt tips är: Våga satsa och våga lita på dig själv, ta ett steg i taget och ha inte för bråttom när du ska lära dig.

hjälp en nybörjare
Okej, tack så mkt för alla tispen, men hur ska man tänka i landningarna? Jag har har hört att man inte ska landa på hälen iaf... :P

hjälp en nybörjare
det bästa är nog att lära sig åka vanligt och i off pist , sen börja lite i parken och lära sig grunden bra och lära sig 180/360 sen andra året satsa som in i helvete , så gjorde jag i allafall ...

hjälp en nybörjare
Hemligheten enligt mej är att våga satsa . Man kan inte åka å åka å åka och hålla igen hela tiden . Men de är ju aldrig fel om du har lite koordination i kroppen . de underlättar , :D

Tillbaka
Topp