hjälp!! hoppträning

hjälp!! hoppträning
jag har åkt mycket skidor och har blivit lite intreserad av att hoppa, har inte gjort det tidigare...
Fråga: Någon som har några tips hur man kan träna på spins hemma, där det inte finns någon snö?
ska man leta upp någon gammal hoppställning och träna på?
hjälp mig...
MVH Victor

hjälp!! hoppträning
ehum, kan man inte göra nårra heta moves inomhus? :)
nemen seriöst, kan man inte öva upp te.x spin teknink genom att hoppa ner från sängen å göra 360s?.....lr nåt sånt....

nån som har övat hemma o märkt att d gett resultat i backen?..

hjälp!! hoppträning
Du kan ju alltid öva dropp.
Du placerar dig lämpligast på taket av ditt hus och helt enkelt hoppar ner (det ska vara minst 5 m).
Upprepa proceduren tills du känner dig säker.

hjälp!! hoppträning
att öva på studsmatta eller trampolin är nog bäst, näst efter snö då naturligtvis. Men att hoppa på en studsmatta till typ en tjock mjukmatta (eller vad det kallas) och snurra är ganska bra träning. Man måste "göra rätt" då man ska snurra, annars är det lätt att tilta och man landar galet. Antar att om man ska träna på volter så blir väl lilla trampolinen vid närmaste badhus bästa redskapet, fast även om det är vatten man landar i så är det läskigt att försöka på tex en bakåtvolt, jag vågade iaf inte :/.

hjälp!! hoppträning
om man vill träna bort sin rädsla äre bara att göra superman från taket på sitt hus med en given headcrash in i marken =)

hjälp!! hoppträning
höhö, tror ja skippar å droppa fran taket :)...iåförse har ja gjort men då hade ja en bärda under fötterna, kändes lite mer safe då..

blir ja till å dra ner till badhuset o sätte tweaked 1440 rocket airs från 10an lr nåt sånt dårrå..

hjälp!! hoppträning
titta en utomsvensk!!

gör som alla andra, hoppa överallt. ner fårn tak, bord, stolar, skåp vad som hellst. ta varje tillfälle för att träna smidighet i luften o koll på kroppen über huvudtaget. kör dock inte backflips från garagetak...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp