Hjälp! Köp av ny bräda.

CaliP01

Ny medlem
Hjälp! Köp av ny bräda.
Jag tänkte köpa en ny snowboard till vintern helst en allround och jag har hittat en begangnad då jag inte vill lägga ut så stora pengar. (Andra säsongen jag åker) Iallafall det är en burton custom 158 cm och jag är 181 och jag hittar ingen fakta om den så mina frågor är om
1: är den för lång för mig? När jag åker så leker jag mycket och det är mycket park och puder. Nån sa att 152 skulle va bra för mig.
2: är det en allround?

Hjälp! Köp av ny bräda.
Vet inte så mycket om burtons brädor, men har bestämt för mig att deras custom modell är en allround bräda.
Jag själv är 1,82 och kör 151-154 långa brädor, men det är ju lite av en smaksak.
Jag tror den brädan kan fungera bra till dig

Hjälp! Köp av ny bräda.
Hur lång brädan bör vara bestäms i huvudsak av tre faktorer - 1. Din vikt, 2. Din skostorlek. och 3. Vad du skall använda den till. Din längd är i princip ointressant utöver att den är svagt korrelerad med din vikt. Oavsett, 158 låter som en väldigt bra allaroundlängd ifall du har tänkt ha brädan "till allt" och du inte har väldigt stora fötter. Väger du "normalt" för din längd, säg mellan 65 och 85 tror jag inte du kommer få några problem. Är du relativt lätt kan en custom kännas lite väl styv för att funka bra i parken och är du relativt tung kan den kännas lite för mjuk när du vill stå på ordentligt. Allt handlar som sagt om vad du primärt har tänkt använda brädan till.

Edit: 152 låter spontant lite väl litet, beroende på din vikt såklart.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp