Hjälp!!! Luriga uthyrare i Åre! 😡

Hej!
Någon som känner till något om Villa falken i Björnen i Åre? Vi är en familj som kom upp i söndags men huset är i stort renoveringsbehov och ägaren har vilselett oss med falska bilder och beskrivning om husets skick men tagit bra betalt för det, har dessutom inkvarterat någon annan där när de fick veta att vi akut lämnat huset och tvingades hyra något annat. Så just nu bor någon vän där på vår bekostnad. Vi vågade inte bo kvar pga brandrisk där etc. Ett riktigt råtthål om man frågar mig. Han har stora elproblem som kan utgöra brandrisk. Och vi står fortfarande och betalar för det, han vägrar ge våra pengar tillbaka.
Så om någon vet något så vore vi väldigt tacksamma om ni kan skriva till oss.
Av tidigare tråd här så verkar det ha hänt tidigare med.

Bilagor

• 5277937E-5800-4F92-A7B9-99B53D857C62.jpeg
    5277937E-5800-4F92-A7B9-99B53D857C62.jpeg
    568.8 KB · Besök: 606
  • 3A1D4D9A-19E8-4EA9-A0EB-5A6F3F80A9AD.jpeg
    3A1D4D9A-19E8-4EA9-A0EB-5A6F3F80A9AD.jpeg
    421.2 KB · Besök: 585
Det va en Norsk som hyrde ut det boendet åt oss förra året som heter Hege, tror dock han sålde när säsongen va slut

Gnid in det bara!
Den kommentaren får säkert familjen att känna sig mycket bättre till mods.
Dagens lågvattenmärke.
@FamiljiÅre God jul hoppas det löser sig till det bästa.
Tack! ✨Ja, vi hoppas på att det löser sig!
God jul till er med!
Vi tänker polisanmäla honom om han inte ger pengarna tillbaka och har anmält till ARN med. Så än ger vi oss inte.

@FamiljiÅre får bara gratulera sig själv. Ett urval av recensioner från Booking.com
Visa bilaga 14530
Jepp, grattis till oss! Man lär sig visst hela tiden. Dyra läropengar blir det.
Och där ser man hur många som verkar gå på niten, och faktum att Booking.com rykte och andra uthyrningsförmedlare hjälper till att hyra ut eländet till folk. Sorgligt om man frågar mig.

Och där ser man hur många som verkar gå på niten, och faktum att Booking.com rykte och andra uthyrningsförmedlare hjälper till att hyra ut eländet till folk.
Reviews ovanför är från Booking.com.

Gnid in det bara!
Den kommentaren får säkert familjen att känna sig mycket bättre till mods.
Dagens lågvattenmärke.
@FamiljiÅre God jul hoppas det löser sig till det bästa.
Jag kan inte tycka synd om människor som gör noll DD när de bokar semesterboende eller köper utrustning i nätet. Vuxna människor kan bättre.

Jag kan inte tycka synd om människor som gör noll DD när de bokar semesterboende eller köper utrustning i nätet. Vuxna människor kan bättre.
Nu är det ju inte att du ska tycka synd om OP jag läser som det primära, utan lite hjälp och insikt i om något kan göras åt situationen. Samt bidra med ytterligare varningar om detta boende i fler kanaler.

Tillbaka
Topp