Hjälp med äldre HEAD MONSTER

chrisman

Ny medlem
Tjena!
Skulle behöva hjälp från någon HEAD-fanatiker med att identifiera två MONSTER-modeller. Har kört itu mina älskade P40 och i väntan på tomten får jag hålla tillgodo med ett av de här två gamla paren skidor.

Vilket par ska jag välja?

http://thor.prohosting.com/chrisman/head.htm

Tacksam för snabb hjälp!

Chrisman

funkar med det gammla tricket: lägg-till-ett-efterslag-efter-adressen-och-klicka-enter, har ingen aning med de såg inte ut att komma från årets kollektion iaf ;)

Tjena Gelendesprung!
Nu har jag fixat länken...
Min brorsa har två par stående och jag får ena paret men vet inte vilka av dem som är nyast och bäst. Skicket är ungefär likvärdigt och bindningarna är Tyrolia på bägge.

Tjena Hasse!
Har du någon aning om hur gamla de gula kan vara?
Vet du om det fanns olika bredd på de de äldre Monster som det finns idag eller vad det bara en modell? Vet du kanske t.o.m. måtten på dem?

Chrisman

De gula är två år gamla 85:or, bild ett borde vara den 3:år gammal varianten.
Förra årets 85:or var exakt samma skida fast med annan grafik.

/B

Såja, håller med Hasse och idiotresor, ta den gula 02/03, det blir grymt.

Det här var en väldans väl fungerande foumtråd, trevligt! Hoppas chrisman blir nöjd med sina nya skidor

fan, jag har aldrig sett alternativ nr 1 innan, vilken årsmodell, hur bred och vilken skärning har den? Oerhört ful design by the way...

Monster 85 är ett bra val (de gula)

De har inte exakt samma skärning. Om jag minns rätt så har den äldre varianten lite längre sidoskärningsradie, jag kommer inte ihåg de exakta måtten men som jag minns det så var den lika bred under foten. Tror att den är från säsongen 2000/2001, den kom i varje fall före den gråsvarta Monsterskidan som fanns 2001/2002.

Jag tror att det är en intersport variant av vanliga monster im 7o två år gammal. intersport hade Railflex ett år tidigare än andra
KAN HA FEL, men jag ägde ett par gula m 70 intersport

Men dom gula har ingen railflex...
Det är monster skidor.. 85 ser det ut som.. Min gammla ser exakt så ut iaf. Men inte vet jag. Jag fick ju bara skidor från Head. Så vad vet jag...

Nu har jag lyckats få brorsan att pallra sig upp på vinden och kolla...
Det är ett par 85:or!

Tack för all hjälp!

chrisman

... är det ett par 85:or. Årsmodellen på din bild har problem med att "cappen" släpper. Framförallt sker det i nosen men kan också ske på andra ställen. Var uppmärksam och laga direkt med lämpligt lim (epoxy eller liknande) om du får en glipa!

Skidorna är kanon och behöver inte skämmas för sig varken i en isig brant pist eller i det bottenlösa pudret. Lägg dem på kant (med bestämdhet) så tar de med dig på en stabil åktur oavsett underlag! (Fast det är klart att det finns bättre alternativ om man BARA ska åka pist eller bottenlöst puder...)

MVH/MM

Tillbaka
Topp