HJälp med att välja skidor..

daniellindberg

Ny medlem
Tjennare!
ska köpa ett par nya skidor och väljer bland:
*Völkl Ledge
*K2 Fujative
*Head Mojo 80

Skulle vilja veta va ni tycker jag ska välja.
Skidorna ska vara för parkåkning mestadels!
Tack på förhand
/ Daniel

samme93 sa:
köp rossignol scratch fs ghetto jävligt sköna har såna du blir inte besviken:P

köp dom;O
asså ... Om man frågar folk på freeride om vilka skidor man ska köpa så känner man (grovt generellt sett) ingen större skillnad på märkena. :P

Så varför just rossignol? visst jag har ett par Scratch BS 06/07 som är jävligt sköna, men det är ju så inviduellt ...

Förstår inte riktigt folk som köper skidan för hur den ser ut. Testa lite olika skidor och se sen vilka du vill ha.
Om du inte har möjlighet att testa så finns det en massa recensioner på internet att läsa. Tänk på hur du vill att skidan ska vara som och leta sedan upp vilken som passar bäst.

antonostlund sa:
Förstår inte riktigt folk som köper skidan för hur den ser ut. Testa lite olika skidor och se sen vilka du vill ha.
Om du inte har möjlighet att testa så finns det en massa recensioner på internet att läsa. Tänk på hur du vill att skidan ska vara som och leta sedan upp vilken som passar bäst.
Sen kan du ju tänka hur trovärdiga recentioner på freeride tex är ...

Kan ju tippa på att det inte är många 13-16 åringar som har åkt på nyaste parkskidan av varje tillverkare... Samt att alla tycker sina egna skidor äger... = Allt blir skitpartiskt...

Så att gå efter massa skitrecentioner är helt klart sämre än att köpa på utseende.

edit: haha alla freeride recentioner på dom skidorna han tänkt köpa är 100% positiva...
Alltså ... Freeride användarna är jäkligt ego.. allt dom har är bäst.

Så visst jag kan rekomendera både mina Rossignol Scratch BS samt Dynasar Nothing but trouble... Dom senare är 10cm kortare samt lite snabbare i pist (tyckte jag...) men efter att ha railat lika mycket med båda så funkar dom likadant

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp