Hjälp med bildkvalitet i vegas

Hur får man bästa bildkvalite i sony vegas?
Jag har försökt med i princip alla filtyper men det blir kass hur ja än gör. Det blev bäst när jag testade .avi men det är fortfarande långt ifrån originalkvaliten.
Nån speciell inställning som krävs? Nån som vet?

kom ihåg att du inte kan få bättre än orginalet. men det går at få hyffsat lika. quick time motion jepg2 eller mpeg2 borde ge bra kvalite samtidigt som det komprimerar bra. kom ihåg att du måste registrera dig för att få tillgång till mpeg2.

sen kvaliten kan påverkas av mycket som.. hur detaljerad du väljer att varje frame ska vara med vbr eller cbr (variabel/constant bit rate). ifall du deinterlacear med fle inställningar eller väljer progressive till dator.

Gå in på www.moviemakers.nu där finns det bra kvalitetsguider fast vet inte om dom är till skidfilmer eller cs filmer! men testa!

Jag hara registrerat mig och testat mpeg2 men det blir inte bra det heller.
Testatde att göra lite av filmen i moviemaker och där blev kvaliten grym, men fortfarande välkomprimerat. Försökte med wmv i vegas sen men det var sämst hittills.

Nån som vet vad jag ska göra, bryr mig egentligen inte om storleken bara kvaliten

antaligen har du bara glömt att höja bitraten. om du bara ska ha det på datorn så rendrera den i wmv och höj bitraten till max.

Det skulle kunna vara att du har glömt att höja "Template" till bland det högsta. Jag brukar spara i WMV med bland de högsta "Template"sen. Annars kan du även gå in i "custom" där du ska spara och höja kvalitén på ett antal grejer.

är du ute efter kvalité är wmv inte att föredra.

välj mpeg2 som filformat, och template dvd-pal
tryck sen på custom
första filken: projekt - välj best
andra filken: video - välj cbr (constant bit rate) och ta runt 6-10 miljoner bps. ta också video quaility på högsta (31)
observera att du ska ha field order lika som i ditt projekt. kör du lowerfields first, så ska du rendera lower först också. får du svarta vertikala ränder i röelser sen ska du deinterlacea.

Snödjup

Tillbaka
Topp