Hjälp med boots

Neumann

Ny medlem
Hjälp med boots
Jag ska köpa nya boots, och skulle gärna få lite vägledning. Jag har åkt två-tre år och är en helt okej åkare, men åker än så länge bara pist. Åkstilen är hyfsat aggresiv, åtminstone med hänsyn till att jag inte åkt så länge. Vad bör man då satsa på för boots? Jag vet att det är individuellt och så vidare, men om jag kunde få lite riktlinjer eller några olika modeller att prova skulle jag bli väldigt tacksam.

Hjälp med boots
beror ju mycket på om du vill ha hårda boots eller mjuka. Om du har hårda bindningar och lite sådana saker också. Men om du föredrar att åka snabbt och aggressivt så gissar jag på att du skulle vilja ha ett par hårda.

Så kanske ett par Burton Ruler eller kanske Bruton ION. Kör själv med Ruler och tycker la att det är helt okey i pisten men skulle nog gärna skaffa ett par lite hårdare ändå. Dock har ja åkt i 8 år och kör kanske ännu aggressivare än dig.

Gå till någon butik och prova lite, känner ganska snabbt om man vill ha hårdare eller mjukare.

Hjälp med boots
Har sj burton ruler som jag kör allround med, sjukt nice imo. Sen så är det mina första egna boots, so kanske inte direkt jämnförande.

Hjälp med boots
kolla runt på forumet :)

ska köpa mina första egna boots i år också och de verkar som att burton ruler och 32 lashed är de populäraste valen.

Själv har jag väl bestämt mig för att gå runt i halva stan och testa allt med de egenskaperna jag vill ha och sedan ta dem som sitter skönast ;)

Hjälp med boots
Jag provade 32 lashed förra året dock tyckte jag nog dem var ganska små i storlekarna så fick knappt på mig dem.
Sen provade jag även några olika Nitro skor men alla dem var ganska smala och jag som har en bred fot hade därför svårt att hitta en som satt bra.

Provade även Burton Hail och ION. HAIL var ganska mjuka tyckte jag och ION fanns tyvärr inte kvar i rätt storlek (det var sent på säsongen) :( Så därför fick det bli Ruler.

Skulle dock vilja testa ett par DC boots eller lite olika 32 då jag har hört oerhört mycket gött om dem.

Men som sagt tror det bästa tipset till dig är att ta dig till någon butik och testa.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp