hjälp med bräd köp.

viktorstreet

Ny medlem
hjälp med bräd köp.
tjena, ska köpa en bräda nu. ska ha den till att hoppa och raila etc. jag är 1.84cm lång och undrar hur lång bräda jag ska ha "/ dom flesta brädorna är runt 154-160 långa men undrar om det blir för kort "/
tar gärna emot tips om vad för bräda + bindningar jag borde köpa. har runt 4-5000kr att lägga ut.
har också kollat lite på burton love brädan som är sjukt snygg, men är det något att satsa på isf?

hjälp med bräd köp.
är inget proffs på snowboard, men om du mest ska ha den till att hoppa och raila med så blir runt 160 absolut inte för kort.

hjälp med bräd köp.
jag är 191 o kör på 159cm i parken. Kan rekomendera bataleons brädor. Modellen evil twin eller Riot skulle passa dig utmärkt tror jag. (sök på evil twin i forumet, finns en sjukt lång tråd som prisar denna grymma bräda) Rioten e något styvare o passar bättre för stora hopp, men det är mest en smaksak. Ride on!

hjälp med bräd köp.
är en burton love 158cm med 71cm stance och technine lakers bindningar något att ha?
eller ska jag satsa på en bataleon eller något?

hjälp med bräd köp.
58 är perfekt. Jag hade en love 55 förra säsongen och den var riktigt smooth och fin. Jag är 183 och 68kg och kör 54-57.. Så ska du köra boxar och rails och hoppa lite ska du nog satsa på runt 57-58 ja.

Tillbaka
Topp