Hjälp med hemsida

Rosu

Ny medlem
Hjälp med hemsida
hej!
Jag ska göra en hemsida till mitt företag i UF. Vi heter Hare snowtrip och skall anordna en skidresa för våran skola nu i vinter. Jag undarar om ni har någon fräsh ide till den? Jag hade tänkt något liknande vår nuvarande hemsida: www.haresnowtrip.tk

Hade tänkt ha någon slags logga någonstans.. Vart skulle den kunna va och hur skulle den kunna se ut? Kanske i en header?

Ge alla tips du kan komma med!

Ni kan även kontakta mig på Robin.suonvieri@hotmail.com

Edit: Bry er inte om texten som står på hemsidan. Det kommer bytas ut till något mer serriöst :)

Senast ändrad:
Hjälp med hemsida
Förlåt om jag låter negativ för man lyckas alltid göra det när man kommer med kritik.

Först och främst, sidan tar ganska lång tid att ladda, iallafall för mig första gången.
Sedan vet jag inte om jag tycker att sidan var så användarvänlig, jag vet inte vad ni har för målgrupp men alla fattar inte att man ska klicka på bilderna för att få fram priser m.m.

Sedan eftersom det är erat uf företag så skulle jag använda korrekt svenska. Ni kanske inte är klara på långa vägar och det här är bara ett upplägg. Men ni skriver typ "Vi är några ungdomar som går i 2an.......", ni kan ju lugna er med punkterna?
Sedan tänkte jag på den där fina .tk reklamen ovanför sidan, inte så vackert när man ska redovisa sitt arbete till lärare när det är väldigt lättklädda tjejer på reklamen ;)

Försök att få sidan att se lite profesionell ut.

Det var en kul ide till UF!

Senast ändrad:
Hjälp med hemsida
Tack för kritiken. Jag har funderat mycket på det där med åkarna som är klickbara. Ska göra så att när man för över den med musen så ska bilden mörkas ner medans åkaren fortfarande är ljus,därmed så känns det bättre?
Angående texten på sidan så är det bara för att man ska se något olika på varje sida.. är verkligen inget som kommer så när den är klar.

Det första vi ska göra när vi får lite sponsorpengar är att byta till .se eller iaf ta bort reklamen..

Jag vill ha hjälp med sidan, hur man på bästa sett gör den? Hur man gör det jag förklarade med roll over med musen? Tips och förslag på headers och logga till företaget?

Alla förslag är välkommna!

Mvh
Robin

Hjälp med hemsida
Jag o mina 3 polare gjorde exakt samma sak som ni som uf företag och det gick faktiskt jävligt bra. Gjorde inte så mkt pengar men hade jävligt roligt :)
Tjänade kanske 500 var eller nått. Jag skulle kunna gjöra ditt projekt jävligt enkelt om jag har kvar allt.. haha hör av dig om du är intreserad...annars lycka till iaf.

Hjälp med hemsida
en grej som ni måste ändra är iaf att när man trycker på t ex texten info så kommer man till info, ni måste skriva längre texter och mer info. De va riktigt snyggt med menyn

Hjälp med hemsida
Eskilzonn du har PM ;)

Tack för svaren :) En hare kommer definitivt inte vara med i loggan, nog fult namn som det är enligt min mening. Fortsätt ge förslag på saker :)

Hjälp med hemsida
Tycker designen inte är den snyggaste, Enligt min mening så tycker jag menyn tar alldeles för stor plats. Krävs inte så mycket, bättre med en stilren hemsida.

Man kan göra många små effekter endast med hjälp av lite html kod och .css.

Det är alldeles för segladdat, man vill ha upp info fort, annars struntar vissa i det.

Snabb, stilren, lättnavigerad.

Ta även bort de enligt min mening fula ramarna på sidan. Räcker med 1 pixel ram, om du nu vill ha ram.

Läs mer på denna sidan så kan du lära dig mycket, http://www.webdesignskolan.com/

Hoppas det blir en toppenresa, // Peter

Senast ändrad:
Hjälp med hemsida
ovanstående har helt rätt. Och byt font på texten i menyn den är alldeles för pixlig. men annars är det en kul idé med menyn. det är lätt att göra en "rollover" meny om ni använder "Dreamweaver".

GL :D

/Henke G. www.hengus.com

Hjälp med hemsida
I och med att du använder .tk så råder jag dig att inte använda stora bilder, dom laddar skitlångsamt och man lackar lite på det.

Använd www.3w.se tror jag det är :)
Forma din hemsida i Freewebs och länka dit eller använd Dreamweaver om du är mer skillad ^^

Notepad om du är elit samt fattig :)

Jag tycker du kan göra länkarna lite roliga...
Kompilera en bild med alla länkarna i saker...

Tex, pris! så har du en bunt med sedlar eller whatevva :P

Men iaf, så gör du en hotspot, dvs att man drar musen i närheten så blir det en länk.
hehe, nostalgi, kommer ihåg när jag gjorde min första hotspot med hjälp av paint och miniräknare xD

Jaja, glhf!
Pm:a gärna när du är klar med hemsidan så man får se hur det gick!

Hjälp med hemsida
Tack för svaren! Jag kommer nog fortsätta med designen fast jag kan ju alltid ändra lite i den, tex fonten osv.
Jag använder Dreamweaver, det gör jag. Men jag är väll itne jätteduktig. Kan grunderna, inte mycket mer..

Skulle gärna vela veta hur jag ska göra rollover funktionen, någon som är bra på dreamweaver kan ju gärna adda min msn och förklara :)

Tillbaka
Topp