Hjälp med hjälm

freeride_nu

Aktiv medlem
Hjälp med hjälm
Tjenare!
Jag är på jakt efter en hjälm att använda när jag åker bräda. Har aldrig använt någon, men börjar inse att det kan vara en bra grej. Så är det nån som har något tips på en lätt, skön, bra (och prisvärd) kruka?

Hjälp med hjälm
Jag har en Protec hjälm som jag är jätte nöjd med. Den är skön, man hör bra i den eftersom den inte har plast över öronen utan ett "gummiskydd", kostar ca 600. Sen ser man inte ut som en idiot i den heller.

Hjälp med hjälm
Har själv kört med ProTec i 2 år nu & e grymt nöjd!! Den sitter bra, e varm & skön & har en väldigt ren design!
En riktigt schysst hjälm mao. Rekommenderas varmt!

Ride on!

Hjälp med hjälm
Hei!

Jeg har en svart Giro G10 freeridehjelm (kjøpt nå i sommer, så har ikke forsøkt den i aktiv bruk ennå). Men den sitter veldig bra på hodet, og er både lett og behagelig å ha på. (Hjelmen veier kun ca 440 g)
I tillegg har den justerbare lufteventiler; man kan velge mellom fullt åpne ventilhull, halvveis åpne, og lukkede (for de virkelig kjølige dagene på fjellet!)
Den er også tilpasset bruk med goggles, og har spenne på baksiden for å holde goggles'ene på plass.

Alt i alt, så virker den hur bra som hälst! Det eneste negative er at den ikke er veldig billig (ca kr. 1500,-) men man får jo hva man betaler for.

Men, forrige sesong kjørte jeg med en Giro SST som er ganske billig (ca kr. 600-700) og jeg var utrolig fornøyd med den også...så man får veldig bra hjelmer uten å bruke FOR mye penger!

Tillbaka
Topp