Hjälp med inköp av första brädan

Pavlov821

Ny medlem
Tjena!
Då har jag gett mig in på snowboard tack vare tjejen. Jag är inte alls kunnig på det här med snowboard. Det är så att jag har vart på två resor nu och intresset för snowboard har växt på mig. Så nu vill jag köpa mig en bräda. Första gången jag stod på bräda var i Trysil för två år sen och då var det en hård Nitro bräda jag hade. Den jag hyrde senast i alperna var en Burton Progression 159w. Jag upplevde att den var mjukare. Jag är sugen på att köpa en likadan men den verkar inte finnas att få tag på, sökt lite på google utan resultat. Därför hoppas jag att ni som är kunniga kan hjälpa mig lite. Vilka brädor är liknande denna?

för övrigt så är jag 186 cm samt ca 95 kg.

Tack på förhand.

Tjäna, själv kör jag på en Burton Clash, finner den väldigt bekväm och perfekt styvhet enligt mig, det är en "all-around" bräda som är ganska lekfull, funkar skitbra i parken och i pisten, har inte provat progression så kan tyvärr inte jämföra med den. Men jämfört med billiga hyrbrädor skulle jag säga att den är mycket mer stabil hyfsat mjuk samtidigt som den är lite tyngre.

Btw, läste lite och progression verkar vara en bräda specifikt gjord för uthyrning, den är gjord för nybörjare som ska lära sig grunderna

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp