Hjälp med kameraköp!

cLiFFaN

Ny medlem
Hjälp med kameraköp!
Ska köpa kamera, Jag funderar på att lägga 3000-4000

har tittat på Minolta Dimage Z2 och Z3 någon som har erfarenheter av dom...eller ett tips på bättre?

Tacksam för svar...

Hjälp med kameraköp!
JAg har en Sony Cybershot Dsc-P72 & jag ska säga att jag är jäkligt nöjd. Det blir bra bilder och filmklippen blir i grymt bra kvalite. Jag fick den för 2500 inklusive 64mb minne. Nu har efterföljaren kommit och den verkar bättre ändå tycker jag. Den ända nackdelen är att den är lite klumpig.

Hjälp med kameraköp!
Jag har en Xg(minolta) och är nöjd med vad den har att erbjuda, kolla recensioned här på freeride för info..

Hjälp med kameraköp!
Tjena. Jag har en Canon EOS300V Bra kamera, fina bilder. Manga mojligheter om du vill fota manuellt eller automatiskt. Jag kan rekomendera den. Om du koper den sa foljer det dock bara med ett 35mm-90mm objektiv. Jag kopte till ett 90mm-300mm och det klarar jag mig bra pa. Kalaset ramlade in pa 4000:- Kanon pris!
Lycka till med kopet!

Hjälp med kameraköp!
Jag får uppfattningen om att det handlar om köp av digitalkamera och då går EOS300V bort antar jag =)

Om det är någon som har pengar över eller vill skänka en Canon EOS300D till mig så säg till :-)

Om jag ska tillföra nåt till tråden så har jag insett betydelsen av en stor display på kameran, kommer absolut att vägas in i mitt nästa kameraköp.
// Finnudin

Hjälp med kameraköp!
Tack grabs!

är det inget som har eller har haft en minolta Dimage Z2 det verkar vara mycket kamera för pengarna...peace out

Hjälp med kameraköp!
Hejsan!

Jag har ingen direkt erfarenhet av just en sådan kamera, men har hör att dom ska vara riktigt super! Det finns ju en heldel tillbehör som du kan köpa till också, blixtar mm!

Om du inte vill köpa en riktig DSLR, så slå till på en sådan!

//Johan Ståhlberg

Hjälp med kameraköp!
Hej, är väl lite sent ute med svar kanske men jag tycker du ska kolla på Canon S1 IS också. Den har vunnit tester där Z3:an har varit med också. Funderar själv på en sådan. Kostar 4078 kr från Tyskland, sök på pricerunner. Alltid trevligt med zoom, har ledsnat på min Sony DSC P72 som bara har 3X zoom.

Hjälp med kameraköp!
ska du lägga ut pengar på en kamera som säkert ska tåla lite skidåkning m.m ska du ha en olympvafan(tror jag). dom hette µ[mju] 410. tror dom kostar 3200 på pricerunner.

det är en s.k. allväderskamera som tål regn/snö/kyla å sand ska inte vara något problem, men bara gudarna vet om den verkligen pallar det :P jag har ingen aning, men inhandlar vi en telefon blire en sån...jag menar kamera.

Tillbaka
Topp