hjälp med lössnö jibbskida ?

• Trådstartare Trådstartare J_w
  • Start datum Start datum

J_w

Ny medlem
hej ännu en i raden av skiers som behöver lite hjälp med skidval.

skidan ska vara ett lössnö komplement till mina park skidor.

jag är 183cm lång och väger ca74g , min åkstil är nog inte teknikens under utan mer ski and destroy.

tacksam för hjälp:)

rossignol scratch brigade flyter på rätt bra, samtidigt som den funkar i parken.

EDIT: Läste lite fel men där har du en bra skida.

Senast ändrad:
Rossignol Scratch Brigade (kör dock på Scratch BC 06/07) kanske inte är den bästa skidan om man bara skall köra puder. I så fall är det nog bättre att gå på en mer renodlad puderskida som t.ex. någon från Dynastars Legend serie. Däremot tycker jag att Scratch BC är en riktigt bra kompromiss om man skall använda den över hela berget, då den är riktigt bra i puder och fungerar i park (vet inte så mycket om park skidor). Skall det däremot vara en renodlad puderskida skulle jag nog som sagt valt någon annan skida.

Aavall sa:
Rossignol Scratch Brigade (kör dock på Scratch BC 06/07) kanske inte är den bästa skidan om man bara skall köra puder. I så fall är det nog bättre att gå på en mer renodlad puderskida som t.ex. någon från Dynastars Legend serie. Däremot tycker jag att Scratch BC är en riktigt bra kompromiss om man skall använda den över hela berget, då den är riktigt bra i puder och fungerar i park (vet inte så mycket om park skidor). Skall det däremot vara en renodlad puderskida skulle jag nog som sagt valt någon annan skida.
Rossignol har sämsta betyg!

jag kan säga att vad rossignol en fick för betyg. är 06/07 scratch bc en RIKTIGT bra skida. jag har aldrig åkt på bättre och den funkar både i offpisten och park. men går också fram som ett ånglok i pisten om man har lite att sätta till med....

Iom att du redan har parkskidor så borde du på rejält med bredd. Åtminstone 100mm midja.

Puderjibbskidor:

Goodha 191 (är jag riktigt nöjd med)

Kolla runt på skiddatabasen, kan man hitta skidor som:(ej testat dessa)
Armada Jp vs Julien
Armada ARV
4Frnt VCT
Atomic Thug
Gamla K2 Maiden AK (om du gillar mjuka skidor)
K2 Seth
etc

Jag tror vi behöver lite mer info, vad föredrar du? Vad åker du på i parken? Gillar du dom?
Testat några du gillat? Ju mer info desto bättre.

precis jag är ute äfter något med minst 100mm i midja .
I parken åker jag just nu på ett par völkl wall som är helt ok.

jag har funderat på goodha 191 men tror att den kanske blir lite för hård för mej.?
även goodha 114 har jag tittat på.

Just 191:an finns i två olika styvheter, ingen av dom är jättehård men den mjuka tror jag definitivt inte är för hård för dig. 114 är min favoritskida för tillfället, tailen är dock lägre på den. Så om det ska landas baklänges i lössnö så skulle jag välja 191:an även om båda funkar. Finns ju även lite roliga Line skidor på den svenska marknaden nu, t ex Sir Francis Bacon. Dessa är riktigt mjuka vad jag har hört.

jo steeze har jag pröva men av någon andledning gillar jag inte rossignols skider..

vilken skida av 191 och 114 är "skojjigast" i pisten?

vart köper man feta line i sverige??

114 har lite mer skärning så jag föredrar den i pisten.
Har dålig koll på vart man kan hitta Line i Sverige men tack vare K2´s uppköp så tar K2agenturen in dom iof.

Funderar på Armadas ARV, tror den är rätt poppig också.
Fast den kanske inte är 100+, inte kollat midjan.

lånar tråden lite, är de nån som vet vilken skida som är bäst att ha om jag ska åka mest offpist men skidorna ska ändå funka att åka park med. Har funderat på scratch brigade eller scratch steeze, vet ni vilken som passar bäst?

Brigaden är läskigt allround... Inte åkt Steezen men den är ju bra mycket bredare, vilket borde märkas. Vanliga BC'n är inga problem om man vill åka park och pist lite då och då... Jag har ett par 06/07 till salu för övrigt.

Om du nu sett believe eller idea vet du ju redan vad du ska ha? hellbent eller line eric pollard pros :) där har du bcjibb-skida

idea är kickass dock så pajja ja mina jibbskis i helgen så de fick bli nya sånna i veckan :( annars vare hellbent som stog först på inköps listan.

Tillbaka
Topp