Hjälp med montering!

maff

Ny medlem
Hjälp med montering!
hej...skulle någåon kunna hjälpa mej...jag har köpt ett par rossignol scratch pro teen 158 långa skidor! och skall hämta dom i övermorgon och ska då åckso montera dom me killana i sportbutiken!

MEN jag vet inte hur jag ska montera dem!? kan ni ge tips? jag åker till en stor del park men åckso pist och sen lite offpist....så hur ska jag montera mina bindningar..? snälla svara fort!?

Hjälp med montering!
Vill du mest ha dem för parken, sätt dom mitt monterade. Vill du åka mest pist eller off pist så låt dem sitta som det är "original". Eller så sätter du dem nånstans där emellan, fast det är väl egentligen inte så jätte smart.

Hjälp med montering!
Jag vet inte om det finns 2 lägen på dina skidor, ett park/freestyle-läge och ett normal/freeride-läge... Hur som helst skall du montera för pist och puderåkning, dvs normal bakmontering, ingen mittmontering!!! Du kommer inte känna ngn skillnad, och du förlorar bara på att mittmontera, om du inte är tokbra på att jibba...

Det JFK syftade till var att åckso (också) var tokfelstavat... så det är du som är ett dumhuvud... lol

Hjälp med montering!
tack för tipset carled. och alla ni andra också utom jfk som borde skaffa sig ett liv istället för att skriva brainless kommentarer här på freeride!!!

Hjälp med montering!
ööö.... "spelar ingen roll om man inte är tokbra på att jibba" daaa... jo d är klart som faen att d gör!?
på så korta och mjuka skidor vill man ju ha varje cm man kan få tag på bakom foten om man ska stompa landningarna, detta gäller även under 20m hopp.. daaa...

Hjälp med montering!
Tänk efter på vart du åker mest sen borde det vara ganska enkelt att bestämma monteringspunkten... Skit i vad andra säger det är bara du som vet hur du åker...

Tillbaka
Topp