Hjälp med Skidor

JonCla

Medlem
Hjälp med Skidor
Ska spendera vintern i Trysil och tänkte köpa mina första skidor. Dom ska vara okej till alt(förstår att det inte finns några som är jätta bra till alt).

Längd 172cm
Vikt 68kg

Åker inte jätte mycket i pisten utan hellre i skogen, men dom ska vara tillräckligt snabba för att åka ifrån mina polare som kör bräda :). Blir nog en del häng i parken också så dom ska funka o snurra lite med och åka på lite boxar. Blir vell kanske sällan jätte mycket snö i Trysil men om det blir ett par decimeter puder någon vecka vill jag även kunna ta mig ner där hjälpligt.
Har inte åkt jätte mycket men tycker själv att jag lär mig ganska fort och åker bättre/hårdare än normal svensson man ser i backen :)

Tycker själv det låter som ett omöjligt uppdrag men någon vänlig själ kanske har lust att ge det ett försök:)

Har själv tittat på Line Prophet 90, hittade dessa, är dock en gammal modell, någon som vet om det är någon skillnad på en nyare eller är det bara trycket? Får även med ett par bindningar.
Har dock börjat tveka lite på hur dom är i parken.

http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-2...0954874161?pt=Skiing&var=&hash=item2ec9d80931

Tack på förhand:)

Tillbaka
Topp