Gaass
Ny medlem
Hjälp med ny bräda!
Säsongen håller på att lida mot sitt slut, eller man kan säga att den har gjort det på de flesta ställena i Sverige, och som 1 av många är jag i behov av ny snowboardutrustning, med byxor googles, mm you name it. Jag tänkte köpa nya grejer till vintern 2006, men lika bra att börja spana så man har det tuffa jobbet över.
Jag är 165cm lär väl bli 173-174 till vintern gissningsvis.
Väger just nu 48 kanske väger 54 till vintern.
Just nu har jag 42 i skostorlek kanske 43,5 i vinter.
Kör rätt mkt park när jag väl har chansen, dvs när det finns en park i närheten., men jag kör även mkt i pist, så en allroundbräda skulle väl sitta mig perfekt, men jag vill även ha en bräda som funkar bra i parken som inte bara funkar helt ok som de flesta allroundbrädor gör, och i pisten ska den vara bra. Gillar mjuka brädor så på en skala från 1 till 10 så tycker jag 5 passar bra i hårdhet, går bra med 4 också.
Om vi pratar prismässigt så kan jag väl lägga ut 4000 kanske lite mer max 4400.
Har checkat lite olika brädmärken
Burton, Capita, Forum, Jeenyus,Ride, mm, a i praktiskt taget de flesta:P
Min fråga till er är vilken bräda som ni tror jag kommer att ha kul med i parken och i pisten.
De modeller jag har kollat på är
Burton Blunt
Endeavor Highfive, kanske lite tung gillar rätt lätta brädor som Salomon Radiant tex.
Sims Vice
Jeenyus The Rental
Forum Youngblood
Allian Peter ström
och lite mer, minns inte på rak arm, men det skulle vara jätte shysst om ni gav förslag på brädor i min åkstil, sen om ni har provat dessa brädor så kan ni gärna skicka ett mess eller skriva i gästboken hur bra dom är och vilken åkstil dom lämpar sig bäst för
Tacksam för svar!
Hare
Gussi.
Jag är 165cm lär väl bli 173-174 till vintern gissningsvis.
Väger just nu 48 kanske väger 54 till vintern.
Just nu har jag 42 i skostorlek kanske 43,5 i vinter.
Kör rätt mkt park när jag väl har chansen, dvs när det finns en park i närheten., men jag kör även mkt i pist, så en allroundbräda skulle väl sitta mig perfekt, men jag vill även ha en bräda som funkar bra i parken som inte bara funkar helt ok som de flesta allroundbrädor gör, och i pisten ska den vara bra. Gillar mjuka brädor så på en skala från 1 till 10 så tycker jag 5 passar bra i hårdhet, går bra med 4 också.
Om vi pratar prismässigt så kan jag väl lägga ut 4000 kanske lite mer max 4400.
Har checkat lite olika brädmärken
Burton, Capita, Forum, Jeenyus,Ride, mm, a i praktiskt taget de flesta:P
Min fråga till er är vilken bräda som ni tror jag kommer att ha kul med i parken och i pisten.
De modeller jag har kollat på är
Burton Blunt
Endeavor Highfive, kanske lite tung gillar rätt lätta brädor som Salomon Radiant tex.
Sims Vice
Jeenyus The Rental
Forum Youngblood
Allian Peter ström
och lite mer, minns inte på rak arm, men det skulle vara jätte shysst om ni gav förslag på brädor i min åkstil, sen om ni har provat dessa brädor så kan ni gärna skicka ett mess eller skriva i gästboken hur bra dom är och vilken åkstil dom lämpar sig bäst för
Tacksam för svar!
Hare
Gussi.