Hjälp med ny bräda!

Bybbe

Ny medlem
Hjälp med ny bräda!
Tja, är en snowboardåkare som söker en ny bra bräda som är både vass i både pist och park(där ligger problemet) . Jag är väl ingen vidare parkåkare, men det lär bli mer och mer tid där. Som piståkare är jag riktigt van och bra..
Jag är 190cm lång och väger 85kg. Skostorlek 45.
Frågan är då längden på en bräda eftersom jag vill ha den till både park och pist. Men samtidigt söker jag en riktigt bra bräda (till rimligt pris) som inte då är tex en "nybörjar allround bräda".
Har kollat lite på Burton Bullet 164.
Även vart man kan köpa brädor i den längden vore bra att få tips om. För här i Jkpg på tex Stadium, InterSport så finns max 160: /.

Tacksam för bra tips och tankar.

Hjälp med ny bräda!
Jag har ett tips på en go och riktigt skön bräda från Option. Signature heter modellen.
http://www.option-nfa.com/anatomy/signature.html
Åkte riktigt bra och hade precis lagom flex för diverse äventyr samt park.

Men vet inte om du har möjlighet/ork att fixa en sån, du kanske letar efter något som du hittar i en svensk affär?

Senast ändrad:
Hjälp med ny bräda!
kolla på www.salomonsnowboards.com elle om det är www.salomonsports.com. är inte helt säkervilken det är.

Peace!

Hjälp med ny bräda!
om du ska åka park så ska du nog inte välja bulleten, lite för stum för det. kolla min recension här på fr.

Hjälp med ny bräda!
Jo i en svensk affär vore bra, men tack för tipsen..

Hars/ ska läsa recensionen .. bra tips med bulleten ! tack

Hjälp med ny bräda!
Jag är lite längre än dig (194), väger lite mer och har samma skostorlek. Köpte en Bullet 167 förra året. Funkar väl som allround-bräda utan att sticka ut direkt någonstans. Prestandamässigt så saknar jag det där riktiga klippet i svängarna. Om det beror på att det är wide-bräda eller att det är en lite billigare/enklare modell törs jag inte svara på. Fördelen är ju minimalt drag.

Som det står i recensionerna så får man det man betalar för. Ok planka till ok pris.

Hjälp med ny bräda!
Har även börjat kolla lite på Santa Cruz Largo H07 , 165" , någon som vet något om denna brädan eller om den kan passa min åkning möjligen?

Tack,

Hjälp med ny bräda!
Har även börjat kolla lite på Santa Cruz Largo H07 , 165" , någon som vet något om denna brädan eller om den kan passa min åkning möjligen?

Tack,

Tillbaka
Topp