Hjälp med ny bräda

Tuvaaan

Ny medlem
Hjälp med ny bräda
Hejsan jag tänker nu köpa en ny bräda och behöver er hjälp, jag har läst lite här på forumet men jag förstår inte allt.

Jag har åkt i cirka 12 år 2 ggr per år, och åkt snowboard dom 4 sista åren så jag kan åka rättså bra tycker jag och åker alltid pist eller offpist ingen park alls iprincip.

Jag är 1.83 lång och väger 75 kilo vet ej om ni behöver veta min sko storlek men den är cirka 44 - 45.

Jag vill allså ha en bräda som är specifierad till offpist/pist dom jag har kollat på är

Burton Elite
Burton King
Burton Malolo
Burton Costum

Har ingen aning om vilken som är bäst av dom så jag tänkte att ni kanske kunde tipsa mig, pengar spelar ej så jätte stor roll.

Kanske svårt för er nu men brädan ska helst finnas på www.top12.se för att det är det ända stället jag känner till i Malmö (där jag bor) som man kan köpa snowboards förutom Stadium och dyl.

Ajja jag hoppas ni kommer med några bra svar är det något mer ni vill ha reda på så skriv bara så svarar jag så fort som möjligt! Tack på förhand!

Hjälp med ny bräda
Jaa jag har sätt hans tråd om snowboards innan hoppas han ser denna tråd.

Mardiman: Okej men kan du ge mig några anledningar till varför jag ska köpa den? lite mer beskrivning av brädan hade vatt lite bättre

Hjälp med ny bräda
Malolo eftersom den har lagom bred midja min brorsa har en jussi oksanen och 45 i str midjemåttet är ok för dina fötter. Samt har jag hört att den är grym offpistbräda. Passar din vikt också. Köp 158cm så blir det superbra!
ps snacka med Pinn!

Hjälp med ny bräda
Burton Malolo
Supermodell

om det måste vara Burton

köp en lång, minst 160. Längre desto bättre för pist och puder :) Nästan alltid...

Hjälp med ny bräda
Okej jag är tacksam föra alla svar ska kolla närmre på malolo brädan men t.ex Bruton Custom är det mer allround bräda då? funkar bra offpist/pist och går även och använda i park relativt bra?

Senast ändrad:
Hjälp med ny bräda
Malolon är ingen pistbräda alls. Många tycker att den smalare tailen släpper när man ligger på skär. Trots det är anses Malolon vara helt ok för pist. Men för mest offpist och lite pist så ja kanske. Kan vara aningen för mjuk för blandade snöförhållanden. Men självklart otrolig i lössnö.

Jag gick på detta spåret genom att köpa en Lib-Tech Mullet 165 som är aningen styvare än Malolon men fortfarande långt från hård. Den ska funka bra i pisten tack vare magne-traction. Men jag har köpt grisen i säcken, så ska inte uttala mig riktigt än ;D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp