hjälp med parkbräda(nybörjare)

franckie1

Ny medlem
Tjena jag har åkt snowboard i ca 2 säsonger och kan inte så mycket om vilken bräda man ska ha och sånt. men något som jag tycker är kul är att åka i i park så jag undrar vilken bräda som skulle vara bra för mig. jag gillar mjuka och lätta brädor.

Längd: 180 cm
Vikt: 69 kg
Skostorlek: 44-45

hjälp uppskattas. tack!

..

Burton BLUNT wide 156. :)

Bindningar till bör vara, Burton Custom (någon variant)

Boots bör vara, Burton Jeremy Jones, Hail eller Shaun.

sen kommer du att ha så himla kul och skönt i parken :)

/Pinn

Ska du ha någon mjuk bräda så är här några förslag som skulle kunna passa.

Bataleon Airobic/Fun kink

K2 WWW Rocker

Signal Park rocker

Av: pinn | Igår 19:01

..

Tyckte jag lät sådär, blunten kan jag hålla med om men customs är bara skit enligt mig, Konstig känsla, ren plast alltihop, själva spännena är värdelösa och det enda positiva jag kan se med dom är att bakkappan är rätt skön.

Boots behöver du inte heller snöa in dig på burton med heller även 32 (daah) gör sköna skor men k2, salomon och sånna märken med.

men pinn är ju burtonmannen också ;)

min polares custom är skit, när det är minusgrader så knakar dem svinhögt och spännena gick sönder två dagar i rad :/

.....

OnT: hur mycket är du redo att punga ut för en ny bräda? :)

vilka bindningar och boots rekomenderar ni då? (lånar tråden lite) men det är samma här, alltså jag åker ju nite så mycket, kanske ett par veckor om året, så det känns väl lite lyxxigt att köpa det värsta liksom, så ju billigare ju bättre.. samtidigt ska det ju inte va nåt shit som går sönder efter 2 dagar :P

Jag skulle tipsa om drake fifty, union cadet (alla union verkar vara sjukt prisvärda) Junkyard har ett par forum på tokrea som verkar schyssta. Jag kör på ett par Head p4 (whaaaat!?) och dom funkar sjukt bra bättre än jag vågade tro och det är väll rätt budget antar jag dom rekomenderar jag starkt.
32 boots är ju ett riktigt säkert kort dom har ju både budget och dyrare bättre skor men dom finns jämt på rea någonstans.

pinn sa:
..

sen kommer du att ha så himla kul och skönt i parken :)

/Pinn
Tack så mycket den verkar bra de flesta ägarna av den verkar nöjda någon som vet något ställe i Stockholm som har rea på dessa? eller om någon här kanske säljer?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp