Hjälp med skateboard köp!

cLiFFaN

Ny medlem
Jag har som många andra jävligt mycke överskottsenergi såhär på våren...och har bestämt mig för att börja skatea lite lätt.

Jag vill ha en skön bräda för runt omkring 1000-1200, går det att få nånting vettigt för det priset och i så fall, vad? ska jag köpa en komplett bräda eller truckar o hjul för sig? hur stora hjul? vilka märken på hjul och trukar? ja kast information på mig..I need it!

snälla behöver lite hjälp av nån som vet

/vilsen i skate träsket!

Om du vill kolla på grejer eller beställa så kan jag rekomendera http://www.junkyard.se har grymt brett sortiment och schyssta priser! annars så vet jag inte.. sitter lite i samma båt som du fast jag har skejtat sedan jag var liten.. men behöver ny bräda nu. Jag tror att Sexpackstix bärdorna är bra, det är iaf bra priser som dem plus att dem är svenska!! :)

Tja!

Köp Destructo- eller Independent-truckar. Funkar alltid. Toy Machine-brädor e ju en favorit. Hjul: ett (två)par mjuka virus, rekomenderar jag.

Hej Hej

köp dig ett par "ROYal truckar" eller "vention"eller hur det stavas har haft sådana dom funka kanon bräda blind eller choclate eller girl är väll bra ..

Är inte så insatt inom skateboard, men jag har haft några powell minilogo på rad och tycker de fungerar utmärkt, bra kvalitet. Kostar ca. 5-600 kr bara brädan, det som skiljer mot dyrare powell modeller är vad jag förstått att minilogon inte är motivlackad. Finns i olika storlekar och har powells extremt hala ytskikt för bättre glid på rails. Köp bara till ett par lämpliga truckar med hjul och du har en komplett bräda.

Köper jag någonsin en ny skate så blir det lätt ännu en minilogo..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp