hjälp med skidor

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
hjälp med skidor
tja, till nästa säsong så skulle jag behöva nya skidor, och tänkte redan nu kolla upp lite vilka man ska ha, kan j uva rea och sånt.

jag åker mest offpist eller typ 70% offpist och resten i pisten, inte mycket i park så det spelar ingen roll hur bra dom är där. däremot är kanske inte tekniken den bästa.

är en medelgod åkare som tar mig ner överallt men i stort sett i pisten och offpisten. I alla fall kan jag åka i alla underlag sedan om jag kan droppa 4m dropp kan väl diskuteras :D

jag åker mest i de svenska fjällen och främst i kittelfjäll, eller andra offpist ställen. Jag är 179 cm lång och väger kanske 59kg

så vilka skidor skulle passa mig alltså?helst ganska billiga och prisvärda. tack så mycket för svar!

Senast ändrad:
hjälp med skidor
Alex08boo sa:
jag åker mest i de svenska fjällen och främst i kittelfjäll, eller andra offpist ställen. Jag är 179 cm lång och väger kanske 59kg

så vilka skidor skulle passa mig alltså? tack så mycket för svar!
Jag provåkte Rossi S7 i vinter och det kändes som den var gjord för kittelfjäll. Givetvis inte "isiga pucklar i kålårado"-kittel och den kanske hade kunnat vara liite smalare men...

mina två centimes...

-peace
/r

hjälp med skidor
rabbit sa:
Alex08boo sa:

så vilka skidor skulle passa mig alltså? tack så mycket för svar!
Jag provåkte Rossi S7 i vinter och det kändes som den var gjord för kittelfjäll. Givetvis inte "isiga pucklar i kålårado"-kittel och den kanske hade kunnat vara liite smalare men...

mina två centimes...

-peace
/r
najs najs, tack för ett seriöst svar!

hjälp med skidor
kollade in salomon lord som verkar vara riktigt feta och passa mig rätt bra, någon som vet mer? fanns inga recensioner på den här på freeride såg jag tyvärr...

hjälp med skidor
Ett par begagnade eller nyskicks SETH skidor (vilken som helst mellan vicious till obsethed) kanske kan vara något?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp