Hjälp med skidval

Heke

Medlem
Hjälp med skidval
tjenare
har spanat ett tag nu på nya lagg till nästa år och har hittat dessa tre
K2 obSethed
Armada JJ
Hendryx funkallistic

åker så mycket offpist som möjligt men blir en del pist också ca 60/40%. Hade tänkt mig ett
par twintip all mountain som har störst inriktning på offpist men även går att åka på i pist

någon som har tidigare erfarenheter utav dessa tre skidorna??

Hjälp med skidval
Eller ett par sådana här? http://www.dpsskis.com/page.php?pname=skis/wailer/105
Använder den själv för just det bruket du beskriver och är i samma storleksklass som de andra skidorna du nämner. Är fett nöjd med mina egna.

Har bara klämmt och känt på de övriga och hört folks omdöme om dem, men jag tycker obsethed verkar vara en väldigt intressant skida. Hade jag valt mellan de tre du nämner hade jag gått på den.

Bara mina 50 öre...

Hjälp med skidval
Jag har bara åkt på Obsetheden av dom du skriver, och tycker personligen att det är en väldigt tråkig skida. Jag demokörde skidan i pisten så väl som utanför och har aldrig sett maken till dödare skida. Det var verkligen inget pop i skidan, den var tung och jobbig och fladdrig.

Köp inte obsethed är mitt tips!

Hjälp med skidval
Har bara åkt på JJ men den kan jag rekomendera i både pist och pow, Sjukt lätt skida med bra pop, Rocker is da shite! Funkar bra i pisten med.

Hjälp med skidval
Har kollat mest på JJ tycker det verkar som en skön skida men vet ej vart jag kan köpa den i Gbg trakterna någon som vet??

Hjälp med skidval
varför inte köpa online tex?
kanske sport-conrad billigt o bra:D
e faktiskt ute efter exakt som dig, dock LITE mer i pisten men inte mkt så ska följa detta:)

Tillbaka
Topp