hjälp med skolarbete om jibbing!

AFTERBANG

Ny medlem
tja! behöver nu eran hjälp här på freeride om mitt skolarbete om jibbing,freeskiing,newschoolskiing.

Jag ska argumentera om jibbing och skriva varför sporten ska få mer uppmärksamhet i media t.ex

så skriv några smarta rader jag kan använda för att argumentera om varför sporten är så bra och varför den ska få mer uppmärksamhet i media och liknande frågor.

tack!

fred ut! / johan

Det sporten behöver är att just komma ut i media mer. dels så är det fler som håller på med det än vad man kan tänka sig trots att det knappt syns någonting. hade sporten fått uppmärksamheten den förtjänar är det snart vår största folksport. dessutom är det en riktig åskådarsport som är otroligt varierande och häftigt att kolla på. tror att många stillasittande barn hade kunnat komma igång med hjälp av just jibbing. det många inte tycker om med sport är just det att dom inte duger till och kanske sabbar för laget. inom jibbingen får man göra precis som man vill och man behöver inte tävla om man inte vill.

kolla på destination sweden. där lägger jon och wester några väl valda ord. niklas eriksson också tror jag.

v-larsson sa:
Det sporten behöver är att just komma ut i media mer. dels så är det fler som håller på med det än vad man kan tänka sig trots att det knappt syns någonting. hade sporten fått uppmärksamheten den förtjänar är det snart vår största folksport. dessutom är det en riktig åskådarsport som är otroligt varierande och häftigt att kolla på. tror att många stillasittande barn hade kunnat komma igång med hjälp av just jibbing. det många inte tycker om med sport är just det att dom inte duger till och kanske sabbar för laget. inom jibbingen får man göra precis som man vill och man behöver inte tävla om man inte vill.
Hela detta inlägget fick mig att tänka på en gammal härlig tråd när åre visar sin bästa sida.

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=41607

Jag hade också om sånt, Skulle hålla tal och sånt skit, jag hade dock inte skrivit nått tal, så jag snackade utav rent kunnande:P

Tillbaka
Topp