Hjälp med utrustning!, Nybörjare

Olletheone

Ny medlem
Hejsan, Jag är 18år och lärde mig åka bräda förra vintern när jag var i lindvallen i 5 dagar. Aldrig åkt som liten men gillar verkligen snowboard, förra året hyrde jag utrustning men nu vill jag ha eget.

Jag kommer att åka i pist och pröva lite lite offpist.
Jag är ingen aggressiv åkare, gillar att glida omkring:D

18år
176 cm
65 kg
42-43 strl

Som sagt är jag nybörjare så inga dyra saker, har kollat runt på blocket efter begangnat! men jag vet inte var jag ska börja..
Tips välkomnas varmt!

Tack på förhand! /olle

Tack så mycket för tipsen angående brädor och bindningar.
Hur är det med att sätta ihop allting är det krångel som med skateboards? Funkar alla bindningar på alla brädor och alla skor till bindningar om storlekarna är rätt?

Är det värt att investera i ett par nya billigare skor eller ett par begagnade?

Tjo! Jag har en Burton clash 155 med ett par custom bindningar stående hemma som jag tänkte sälja men inte orkat lägga ut nån annons, tror det är en '05/'06. Har även ett par thirtytwo boots i 42,5. Den funkade grymt bra för mig iaf, har ungefär samma mått som dig. Du kan skriva till mig om du är intresserad.

Skor ska man köpa ett par nya eller begangnade "fel storlek" exemplar av då i alla fall tycker jag. De flesta bindningar fungerar på de flesta brädor. Men när det gäller burton brädor bör man köpa burton bindningar. Burton bindningar funkar dock superbra på ej burton brädor. Blocket och dylikt kan man ju ofta pruta ca 20% av priset på dock var grejerna jag hittade till dig mycket prisvärda. Med dojer kan du kolla på stadium de brukar rea ut fjolårets modeller med upp till 70-80% av vad de brukar kosta! Våga fråga runt!

De funkar utan problem bara bra med park bind nu när du är nybörjare de är mer förlåtande. Doughboys förslag verkar sjukt bra! Kör på den med ride bindnigarna på blocket så är du hemma!

Aha så passande:) jag ska se över med min ömma moder hur mycket pengar hon vill sponsra med och eventuellt köpa!
Känns dock som jag kommer bli den där killen med alldeles för dyra grejer som är dålig, ungefär som definitionen på en del stockholmare:D

Var först nu jag kollade på första länken. Burton Omen är ju en gammal freeridebräda som Craig Kelly var inblandad i designen av. Men mig veterligen har de inte tillverkats efter 2004...och jag hittar inte igen det där topsheetet heller. Fast jag skulle nog gärna ägt en ändå...

BIndningarna passar utmärkt till brädan. Jag har inte riktigt koll på Rides bindningsstorlekar. Jag skulle tro att du behöver ett par M eller L.

Tillbaka
Topp