Hjälp med val av skidor!

SvanteG

Medlem
Hjälp med val av skidor!
Hej!
Jag är 16år, väger ca 67kg och runt 180 lång. Jag undrar vilka skidor ni skulle rekommendera till mig? Framförallt är det för pist men kommer det snö vill jag kunna köra utanför med! Kommer framförallt åka i Sälen men även 1 vecka i Alperna. Är väl helt okej men inget proffs och ingen nybörjar! Åkt ca 2 veckor per år!
Budget runt 5000kr!
EDIT: Endast skidor inte pjäxor eller bindningar.

Senast ändrad:
Hjälp med val av skidor!
SvanteG sa:
Hej!
Jag är 16år, väger ca 67kg och runt 180 lång. Jag undrar vilka skidor ni skulle rekommendera till mig? Framförallt är det för pist men kommer det snö vill jag kunna köra utanför med! Kommer framförallt åka i Sälen men även 1 vecka i Alperna. Är väl helt okej men inget proffs och ingen nybörjar! Åkt ca 2 veckor per år!
Budget runt 5000kr!
5000 för bindning och skida, pjäxa? Kolla hellre begagnat forumet än att köpa nytt

Hjälp med val av skidor!
SvanteG sa:
Nej 5000kr för bara skidor! Kanske dåligt formulerat! Alltså bara skidor!
https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/nordica/enforcer_93-115201.html

Kika på dessa, citerar recensionen av skidorna, utsedda till en av 17/18 års modellers bästa allmountain skida.

"With the Enforcer 93, Nordica has put together a definitive all-mountain design. Coming on the heels of the successful 100-millimeter-wide version, the slimmer 93 is a standout in terms of frontside performance while retaining plenty of flotation and quickness to get off trail. This is an all-mountain ski that loves turns: the unique hammerhead tip is a great initiator, and a medium flex with two layers of metal means the Enforcer is fun but can really rail through corners. Importantly, the ski is equally friendly at sane speeds and a great choice for everyone from progressing intermediates to experts.

Stable and confidence inspiring, the Enforcer 93 feels comfortable in just about all conditions except big powder days out West. This versatile coast-to-coast appeal sets it apart as our favorite all-mountain ski for the 2017-2018 season. For those that are lucky enough to have consistently deep snow, Nordica also offers an Enforcer 100 and all-new Enforcer 110."

Hjälp med val av skidor!
Kan tro att både Mantra och Enforcer blir väl mycket skida för åkaren.
Bättre att gå för en lite mjukare skida utan Titanal, kommer bara bli ett helvete för trådskaparen att åka med dessa, sen att det är bra pris är en annan sak.
Rossignol sky 7 eller K2 Pinnacle 88 eller 95 är nog betydligt lämpligare val, alla finns till bra pris på diverse nätbutiker i Tyskland och Frankrike

/GC

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp