Hjälp med val av snowboard!

Geson

Medlem
Hej jag sitter just nu och letar efter en bräda för vintern. Är ganska så färsk på bräda men har under mina två senaste säsonger åkt lite strödagar på brädor jag lånat av kompisar. Är 185 cm lång väger 85 kg och vill ha en bräda som funkar bra överallt. Skall försöka lära mig att parka och åka off-pist bättre. Hittills har det mest blivit pist. Hittade en bräda som heter Nitro Magnum Blackout 10/11 på sport conrad i längder mellan 159 och 168. Skulle denna kunna vara något för mig och i så fall vilken längd? Bindning behöver jag också hjälp med, har 44 i skostorlek och ingen aning om vad man kollar på när det gäller val av bindning.

libtech skate banana 156, union contact/force eller flux tt-30 size L. bättre setup är svår att hitta.

Köp inte en Skate banana 156 den är för liten, den skulle passa om du bara skulle köra boxar. Men vill du ha en lite mer allround bräda så ska du inte välja den. Du ska självklart ha en Wide eller midwide bräda. Nitro Magnum är en ganska bra klassisk bräda med camber... den är ju inte optimal i varken puder eller park, men det är inga problem att åka i något av dem.

Låter som en lämplig allround längd för dig. Kolla även in Nitro Team Gullwing som är en riktigt bra allround bräda med schysst flyt i puder. Finns i både wide och vanlig, men har relativt bred midja standard så tror inte du behöver en wide med 44or. Framförallt inte om du har ett par nyare boots med mindre skal..

http://www.blue-tomato.com/sv/Frees...lwing-157-11-12/product.bto?product=300442647

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp