Hjälp mig börja hoppa!

sussel

Ny medlem
Hjälp mig börja hoppa!
Tja!

Jag ska fatta mig kort: Jag är för feg för att hoppa!

Har någon något bra tips på hur jag ska börja för att sedan stegvis hoppa högre och högre/längre och längre?
Kanske tips på basic teknik och några enkla trick?

Jag har åkt skidor sedan jag var 2 men bytte till snowboard när jag var 14. Nu är det dags för skidor igen! :)
Just ja! Vad borde jag tänka på när jag köper skidor?

Tacksam för svar!

Hjälp mig börja hoppa!
Jag tänkte som nike när jag skulle köra big jump första gången, \'\'Just Do It\'\'
och det är nog så man ska tänka, kör bara, ta det försiktigt första hoppen!

Hjälp mig börja hoppa!
Du kan börja i en grön linje, sen när du är säker på de hoppen går du över till den röda linjen.
Om de känns stora, testa då att räkna till 3 tyst för dig själv sen kör du bara!
Mitt motto är antingen kör tills du dör eller
Tänk inte gör bara, jag får ta konsekvenserna efter.

Hjälp mig börja hoppa!
Det viktigaste är att ta de lugnt i början. Testa små hopp, få in lite känsla i hela hoppet från kicken, i luften och landningen. Går du för fort fram till ett stort "big jump" så kommer du bara att slå dig. Testa sig fram så att du blir lite säker. När du fått lite känsla så kommer det bli mycke skönare i luften när du slipper vara rädd och du får lugn pga att du har kontroll på sakerna.
'
Lycka till

Hjälp mig börja hoppa!
kan du åka skidor bra är det nog enklare än du tror att börja hoppa.

börja på största hoppet så känns dom andra skitsmå sen :)

Hjälp mig börja hoppa!
Påminner lite om mig själv, bytte till snowboard när jag var 10-11 men konverterade tillbaka till skidor vid 13-14 års ålder. Börja att hoppa på de gröna hoppen i parken och ta mer fart än vad som krävs, ovashoota gärna. När du "bemästrar" de gröna hoppen så gå över till de röda/blåa, och för fan, sluta vara så jävla feg. Det enda du ska tänka på är att ha tillräckligt mycket med fart för att komma över platån. Passa på att hoppa när det är plusgrader, då kan du landa på platån utan att det gör ont.

Hjälp mig börja hoppa!
Zebba sa:
Det viktigaste är att ta de lugnt i början. Testa små hopp, få in lite känsla i hela hoppet från kicken, i luften och landningen. Går du för fort fram till ett stort "big jump" så kommer du bara att slå dig. Testa sig fram så att du blir lite säker. När du fått lite känsla så kommer det bli mycke skönare i luften när du slipper vara rädd och du får lugn pga att du har kontroll på sakerna.
'
Lycka till
Precis, börjar du på ett big jump och kraschar ordentligt så kanske du får för stor respekt för dom större hoppen och inte vågar hoppa nå mer, om du inte är en sån person som många av oss som tänker "lyckades jag inte första så gör jag det andra!"

Hjälp mig börja hoppa!
Har du hoppat nåt med snowboard då? Om inte så är det bara att försöka komma över den där "tröskeln" som gör att du vågar. I början kan du lixom hoppa på små hopp, sen märker du att du vågar mer och då kan du hoppa i mindre big jumps kanske. Samma sak för mig när det gäller trick. Förrförra säsongen vågade jag inte landa baklänges i ett 6 m bigjump, men i slutet på den säsongen så kände jag att jag hade höjt rädsletröskeln lite och då kunde jag börja göra fetare trick :)
Btw, när du köper skidor, fråga i nån butik. De hjälper dig gärna. Du kanske inte ska köpa fetaste och dyraste laggen direkt, men när du har hållit på ett tag så märker du vad du vill ha själv.

Lycka till!
/J

Hjälp mig börja hoppa!
Fjunesh sa:
Har du hoppat nåt med snowboard då? Om inte så är det bara att försöka komma över den där "tröskeln" som gör att du vågar. I början kan du lixom hoppa på små hopp, sen märker du att du vågar mer och då kan du hoppa i mindre big jumps kanske. Samma sak för mig när det gäller trick. Förrförra säsongen vågade jag inte landa baklänges i ett 6 m bigjump, men i slutet på den säsongen så kände jag att jag hade höjt rädsletröskeln lite och då kunde jag börja göra fetare trick :)
Btw, när du köper skidor, fråga i nån butik. De hjälper dig gärna. Du kanske inte ska köpa fetaste och dyraste laggen direkt, men när du har hållit på ett tag så märker du vad du vill ha själv.

Lycka till!
/J
Juste, en grej till! Gör gärna några svängar i slalombacken innan du börjar gå på hoppen. Jag garanterar att du kommer bli mycket bättre "jibber" och du behärskar all sorts skidåkning från början. Men du hade tydligen åkt skidor innan, så det är väl inga problem ^^

Tillbaka
Topp