Hjälp mig hitta en bra snowboard!

mkapocs

Ny medlem
Santa Cruz MVP Decal, är detta en bra bräda tro? Vill köpa min första bräda, men hittar inget till något vrakpris! ;-( Så vill gärna få lite hjälp av er!

Är den värd dryga 2000:-?

Skall jag satsa på något annat tro? Vill ha en mångsidig bräda, men mest för att lära mig hoppa i parken. Alltså lite pist, lite off-pist och annat jox, men som sagt var, mest för att lära mig i parken.

Skulle vara ytterst tacksam om ni kikade på http://snow24.de/Snowboard_Auslauf__SALE.4700.0.html (jag vet tyska, men man förstår lite ändå) och kikade på brädorna osh säga vilken ni skulle rekommendera! Vill köpa en rea-bräda, då man får dessa för en betydligt billigare peng! :)

Vill ge MAX €300 för en bräda, (okej kan lägga till lite mer om det är nåt extremt bra :P).
Är 180 cm lång, väger 72kg.

Tack på förhand!

Förra säsongens Nitro-brador var ju grymt sköna, ja, de kostar 300 utan bindning men det måste ändå ses som ett riktigt kap.
Jag testade Misfit en dag då jag bara skulle fula runt och leka lite, vilket den passar utmärkt till. Skönt pop och klart hyfsade (enligt mina höga krav) pistegenskaper. testade ingen offpist men den lär ju knappast vara sämre än nån annan bräda under 165 där heller.
En polare körde på Santan och var nöjd med den, dessutom får man ju SC-klibbor värt 200€, så brädan är i praktik gratis...

Tolkar jag det rätt så kostar alltså klistermärkena €200?! Sjukt dyrt i så fall haha, men billigt för både brädan och klistermärken.

Tittade du på hemsidan? Hittade inget att rekommendera där förutom Nitro-brädorna?

//mathias

Tillbaka
Topp