Hjälp mig hitta rätt bräda !

Marlboro

Ny medlem
jag ska köpa en ny bräda.. va tycker ni att jag ska ha för nån ..
jag är kille, 25 år 178 cm lång väger 100kg* och har sko storlek 43
gillar mest offpist och pist åkning ... brädan ska kosta ca 4-5000 kr

några förslag !?

Senast ändrad:
Burton Custom

Grymt bra bräda och via junkyard får du den för ~5000 kr med koden "aftonbladet".

Tror inte många har något ont att säga om en Custom. Grundarnen tilL Burton åkte själv på Custom för 2 år sedan ;) Tror nog han åker på den fortfarande. (vet dock inte det)

om du väger 100 pannor bör du satsa på nåt som inte är för mjukt och kort iaf, sen finns det sjukt mkt sköna plankor =) Om du bara ska åka pist o offpist tycker 1.62 är absoluta minimi längd för dig iaf.

Leta efter en haard braeda med tanke paa din vikt, abslout minimum 170 cm, men helst lika laang som du. Koer du inte park (hopp, pipe etc) vinner du inget paa att ha kortare braeda aen vaara kamrater skidaakarna. Rad Airs tanker-serie aer styv och skulle nog passa dig prima. Rekommenderas.

Så , är det många som tycker att den här skulle passa mig bra Burton Custom "X 58"
vad ska jag ha för bindningar till denna i så fall ??
Jag är en medelduktig åkare som åker 2-3 veckor om året.. Jag kanske inte behöver det dyraste men jag är rätt sugen på en bra bräda som håller i ett par år framöver ..

Länk till brädan på junkyard.se
http://www.junkyard.se/burton/product.aspx?pid=11503&g=m&m=c&lbid=0&lcid=50

Kan ni sluta rekommendera brädor som är helt åt helvete!?

Custom är på TOK för mjuk för dig! 100 pannor på en bräda som är rekommenderad för 80 och neråt är ju helt galet. Sluta tala efter ERA erfarenheter med ERAN vikt/skostorlek/längd

Senast ändrad:
Håller med Jeppann!
Vill Marlboro åka Burton kan jag rekommendera Malolo 66 och Triumph 69 eller 73, fina brädor för friåkning som är rktigt goa i puder men funkar bra i pisten oxå. K2 Eldorado 166 och 174 kan nog funka. Lib Tech Doughboy (180cm!) kan oxå vara värd att kolla in. Själv kör jag Lib Tech TRS som är mycket skön men jag vet inte om den finns för stora killar... Vad åker dina polare på? Ett bra sätt att hitta något e ju att testa andras brädor. Köp inget utan att ha testat först, speciellt inte efter de "goda" råd du fått av vissa andra.

Ångsågen har rätt schysta brädor.

HEHEHEHEHE nu var jag väl rolig?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp