Hjälp mig! Vad betyder skidåkning för dig?

Jollen

Ny medlem
Hej!
Sitter i sommarvärmen i som gott total avsaknad av uppslag. I det moment under Nationella Provet i Svenska åk 3 vilket innebär att hålla tal funderar jag på att hålla ett litet anförande angående ämnet skidåkning. Syftet är att försöka förmedla, eller åtminstone förklara vad denna ädla konstform innebär för mig.
Därför behöver jag fränders hjälp.
Förklara vad det betyder för just dig, vad du känner, hur det påverkar dig.
Ja, varför du åker lagg

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Jag ska hålla det på torsdag...
Får väl sätta igång, styra spetsarna mot berget av arbete... så att säga....
Bekostar skolan en resa till Chamonix i studiesyfte?

Tack// Joel

jag åker för att det är det roligaste jag vet.

vet inte mer vad jag ska säga

Frihet! i backen kan man som göra vad man vill. man är också totalt utelämnad till en själv när man åker. det är en härlig känsla.

Jag åker av ganska många anledningar, men främst är det nog därför att skidåkning är spännande, främst på det sättet att det är lite farligt... man kan ramla och slå sig! Men det är just den känslan av att inte ha fullständig kontroll som gör att jag vill ge mig ut i backen, man måste leva lite på gränsen för att uppnå kickar.
Sen kan man ju ta det lungt också och bara surfa fram i backen med långa härliga svängar, då är det mer en svävande känsla man får, men det är främst adrenalinkickar jag är ute efter. Jag vill känna att jag gjort nånting när jag sitter hemma på kvällen, att jag utmanat ödet och testat nåt jag inte gjort förut.
Jag blir rädd varje gång jag är ute och åker, antingen för att jag ska testa nått nytt hopp eller för att jag tappar kontrollen ibland, men det känns bra att må så på nått sätt.... svårt att förklara det där, men du kanske förstår vad jag menar ungefär...?
Ha d!

Jag åker skidor först och främst för att det är så jävla kul och tufft också ;P När jag åker skidor kan jag glömma bort att jobbigt som tex. skolan etc. Går det dåligt är det ibland tråkigt, men går det bra är det alltid skitkul. Skulle jag inte åka skidor skulle jag inte haft något liv... tro mig. Har tex. inget att göra på sommaren förutom att jobba typ. Sporten är dyr, men tänker jag på vad jag skulle göra om jag skulle lägga av så inser jag att jag absolut inte kan sluta bara för att det är så svindyrt.

Ja du jollen, är inte det en båt, dom går inte bra i backarna!

Jag tänkte berätta hurdant det var på sista laggklämmandet, solen sken, och tyskarna stod som spön i backen med sina rosa overåler. En nörskrika skrek i bakgrunden, "ur spår!", och innan jag hann fatta vad det var så kom Ma Oftedal, den galne prästen, nedfarande i pisten i ett huj med ett koppel tyskar och engelsmän i släptåg! Det här är helt sant!

Det här får mig helt sonika att tänka på vad jag skulle sagt om jag fått den frågan "vad betyder skidåkning för dig?" slängd till mig i tv efter den här händelsen, ja kanske av Mac Gänger! Då skulle jag säga "Ma Oftedal, nötskrikor, och tyskar i rosa overåler!"

mvh
/B-eye

Tillbaka
Topp