Hjälp mig

doennys

Ny medlem
Hjälp mig
förmodligen inte första gången det dyker upp en sånhär fråga på forumet men -
Har ni lite tips kanske?

Jag är runt 180 cm lång, väger ungefär 70 och ska lära mig åka bräda i vinter tillsammans med ett gäng kompisar. förmodligen kommer det bli ganska många timmar i backen och därmed kan det vara lika bra att köpa utrustning eftersom jag kanske kommer upp i samma kostnad på uthyrningen och det samtidigt är mer effektivt, mer tid i backen helt enkelt.

Det jag senare vill rikta in mig på är nog mest masochism i funparken, dvs hoppa runt och leka och göra illa mig själv.

Så ni erfarna åkare där ute - har ni några tips på vad som är prisvärt, nybörjarvänligt och lite trixigt?
Läste att för att leka i funparken är det smidigast med en kort och mjuk bräda, om det inte är en nackdel när man ska lära sig kan jag lika gärna börja på en sådan.

Nytt eller begagnat spelar ingen större roll så länge det är funktionellt.

Hjälp mig
köpte en nitro target med ett par raiden bolt bindningar på www.boardstore.se för 2999kr. prisvärt.

Hjälp mig
kom igen nu, vill bara veta lämplig längd och om nitro target funkar som jibbarbräda eller mest är en allmän nybörjarbräda

Hjälp mig
Se till att skaffa en mjuk bräda, enkelt att åka runt med och bra att hoppa också.
Ska du hoppa och sånt ska du ha en bräda som kommer ända till axlarna.

Hjälp mig
doennys sa:
kom igen nu, vill bara veta lämplig längd och om nitro target funkar som jibbarbräda eller mest är en allmän nybörjarbräda
förlåt för otrevligheten. kollade inte i tråden igen efter jag hade skrivit. men enligt nitroguiden ska den vara super i jibb och hopp, väldigt bra i pist och okej i offpist. grymt skön enligt mig men har bara testat i hopp i jibb inte i pist än. dock har jag åkt lite i puder/offpist. det gick väl helt okej men man känenr att den inte riktigt är gjord för just det.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp