Hjälp mig :)

Jag behöver lite hjälp med vikten på min skidor!
Jag kör bara offpist och droppar en hel del! Jag väger 75 kg, men vad rekomenderar ni att jag ska ha för vikt instället?

Tack för svar

Precis som Revolutionrock skriver så beror det på flera parametrar (skidåkarens längd, sullängd, vikt, åkteknik men även skidans bredd och styvhet). Sen kanske det är bra att kunna använda olika inställningar beroende t ex typ av åkning för just en specifik dag/åk. Att säga exakt vilken DIN-inställning du ska ha är svårt då vi inte har en aning om din åkteknik eller benstyrka m.m. m.m. Antingen så vet man eller provar sig fram (inte att rekommendera om man inte har en aning om vad man håller på med då olycksrisken för svåra skador är överhängande) eller så tar man hjälp i en skidbutik.

Glöm inte heller att ställa in rätt förspänning (dvs hur spänt det är mellan bidningens fram- och bakdel) samt tåhöjd (finns en platta i bindningen som ligger mot pjäxans tåparti).

Beskriv lite mer om din åkteknik, längd, sulmått samt vilken bindningsmodell du använder så kanske du kan få bra tips på vägen?

Senast ändrad:
2.2 När du skapar en ny tråd
Skriv en tydlig rubrik. Rubriken ska vara informativ så att läsaren kan förstå trådens innehåll. Exempel på dåliga rubriker: "Hjälp", "Skidor?", "Kolla", "Hej".
Bra jobbat! :rolleyes:

Jag säger som dom andra det heter DIN och inte VIKT.

Men börja på 8

Vad har du för sullängd på pjäxorna, vad har du för bindningar?

Tillbaka
Topp