Hjälp mitt gymnasiearbete genom att svara på min enkät!

hampecc

Medlem
Hej!

Jag håller just nu på att göra ett gymnasiearbete där jag utvecklar ett par skidhandskar och behöver nu få lite material till arbetet genom en enkät.

Jag skulle verkligen uppskatta om ni tog er tid och svara på enkäten då det hjälper mig enormt. Det tar bara någon minut och svaren kommer självklart vara anonyma.

Enkäten: https://forms.office.com/e/6r9ZkKYWxH

Tack på förhand! :)

Intressant idé! För dålig på tekniken kring det hela, tänker att det mest framgångsrika vore att hitta en produkt som går att integrera i befintliga handskar framför att ta fram en egen handske.

Intressant idé med liftkortet digitalt i handsken, men jag ser några utmaningar:
1) Det har hänt att jag har tappat bort handskar men jag har aldrig tappat bort jackan. Liftkortet ligger väldigt bra i fickan på vänsterarmen.
2) På vårkanten händer det att man vill åka utan handskar eller med tunnare handskar. Säkert utan jacka också, men då är det bara att flytta det fysiska liftkortet till någon annan ficka. Hur gör man med handsken?
3) Kommer det att vara kompatibelt med alla system för liftkort? När det inte är kompatibelt kommer det då gå att avaktivera för att det inte ska störa det fysiska liftkortet. Att ha två liftkort i fickan fungerar inte. Tried that.

Jag har stoppat liftkortet mellan fodret och handsken på mina Hestra heli ski vid vårslaskåkning utan jacka tidigare. En lite bättre ficka på ovansidan av vänsterhandsken vore smidigt, har tappat handskar tidigare så kör alltid med senilsnören numera.

Jag har nästan alltid två par handskar när jag åker skidor och växlar ibland handskar under dagen och ibland från dag till dag. Jag föredrar att ha liftkortet i skidbyxorna eftersom jag ibland även tar av jackan eller växlar mellan tunn eller tjockare jacka. Däremot har jag alltid samma skidbyxor varje åkdag…..

Lorry.JPG
Du kanske orkade inte ens läsa, att det är ett gymnasiearbete!

P.S. Gör hellre ett studie om den bästa möjliga snowboardhandsken! Sådana finns inte så mycket. Hestra Gauntlet Goretex var nära, men, inte. Skid- och snowboardvantar behöver helt annorlunda egenskaper. Hestra Heli leder handskar är väl kanske de bästa för skidåkningen, men ganska kassa med en snöbräda.

Du har givetvis helt rätt. Tar bort.
Tips till nästa gång: Redigera inlägget du svarar på så att du inte återpostar denna typ av skräpinlägg.

Viktigaste funktionen på ett par skidhandskar för mig är att kunna ta ut fodret så att de torkar bättre.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp