Hjälp, Ny Bräda.

• Trådstartare Trådstartare SilverFisken_772
  • Start datum Start datum
S

SilverFisken_772

Guest
Hjälp, Ny Bräda.
Tja det är så att jag är på jakt efter en ny bräda nu. Har hittat 2 st som jag har fastnat för men har svårt att välja, vet inte vilken som kommer att passa mig bäst.
Så jag vänder mig till er och hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag är 1.90 lång
Väger ca 100KG
Sko skostorlek 44

Valet står mellan dessa 2 brädor, om ni inte har något annat tips då jag har lite ont om pengar.

http://www.rebelsport.se/?showKat=42&ukat=10&showProd=56

http://www.rebelsport.se/?showKat=42&ukat=10&showProd=62

Sumiten som är i länkt 2 är trots allt 2 cm längre och wide men den är inte lika styv som den andra brädan.

Jag kommer mest att åka i pisten även ett par svängar till parken när det passa folket ja kommer åka med. Dock så blir det inte så mkt till offpist.

Så vad säger ni vilken ska jag satsa på ? Kommer jag behöva en wide bräda ??

en wide bräda känns den styvare än en bräda som inte är wide ??

Snälla FR hjälp mig nu :)

Hjälp, Ny Bräda.
Jag tycker att båda brädorna är för små för dig. Med 100 kg under bältet och din längd behöver du en längre bräda. Runt 168 passar bättre och ger den ökade stabilitet som din storlek behöver.

Om brädan heter wide eller inte spelar ingen större roll men den bör vara runt 26 cm i midjan för att fungera optimalt.

Det är dumt att köpa en för liten bräda bara för att man har dåligt med pengar. Snart drar reorna igång och då kanske du kan hitta något som passar till en billig penning.

Hjälp, Ny Bräda.
Okey tackar för svaret. Har du några bra tips på brädor som kan bli billiga då ??

Kan inte vänta allt för länge heller då jag ska åka i slutet på vecka 6

Snackade idag med en kille på stadium som rekommenderade en ride DH 159 eller en Yokon 164W. Han sa att de har börjat tillverka brädorna kortare och hårdare så att man inte ska behöva köra på så långa brädor utan att man kan ha en kortare och hårdare.

Men sen vet man ju inte hur mkt de på stadium kan egentligen :S

Senast ändrad:
Hjälp, Ny Bräda.
Jag tror att både Wasteland och A-Frame skulle passa bra i rätt längd. Klart att en Wasteland 163 skulle funka, men jag tror inte att det blir optimalt med den kroppshyddan.

Jag själv är 187 och väger lite över 90 och har åkt på allt från 161 till 175 de senaste vintrarna. 161 känns på tok för litet trots att brädan jag körde på, Glissade Griffin 161, var tillräckligt styv. Min Glissade Big Gun 175 från -03 har jag kört mycket på i alla slags förhållanden och det är fortfarande en av de bästa brädor jag åkt på. Har kört förhållandevis mycket på Lib-Tech Dark Series 164W MTX och gillar den mycket men längden räcker ändå inte riktigt till. När jag spenderade Påskveckan 08 på en Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX föll allt på plats. Pefekt storlek och bredd för mig och min typ av åkning.

Hjälp, Ny Bräda.
Kan inte göra annat än att lyssna på vad ni har att säga allt låter ju så vettigt :)

Men vad skulle ni tro om denna då ??

http://www.rebelsport.se/?showKat=42&uKat=10&showProd=64

eller en NITRO PANTERA 166 flex 6 står att den ska passa folk mellan 80-100 KG dock värkar det vara en lite för mycket offpist bräda för mig :S

Är det något att satsa på eller ??

Annars blir det nog till att se vad man kan få fram i penga väg och helt enkelt försöka få tag på någon utan de brädor som ni har tipsat om.

Mvh Silverfiksen

Senast ändrad:
Hjälp, Ny Bräda.
Okey det låter som att du är säker på din sak :D

Måste bara tacka er så enormt mycket så roligt att det verkligen finns folk som vet vad dom snackar om och är så hjälpsamma.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp