Hjälp och tips till enduro cykel!?

msx2

Medlem
Tänkte höra om jag skulle kunna få lite hjälp med val av storlek till kommande enduroköp av nån som har lite mer erfarenhet.

Jag är 185 lång och kör nu en mtb (scott spark) med L ram och 26 hjul. Har fått ett väldigt bra erbjudande på en endurohoj med den har bara Medium ram.

Tror L ram med 27,5 hjul hade vart bäst enligt mig men när jag har frågat runt lite har vissa sagt att endurohojar ska va lite mindre för att få mer kontroll och lek. Medans andra har sakt att man ska försöka ta så stor ram som möjligt. Börjar bli osäker vad jag ska leta efter.

Om jag hade de måtten skulle jag leta efter en L utan tvekan, om du tycker den blir för lång kan du alltid byta till kortare styrstamm. #trenduro
Men det kan säkert funka, har du möjlighet att testa så gör det, det är ju inte jag med min kropp som ska hoja på den utan du med din kropp.;)
testa slänga upp frågan på happymtb.org också där kommer du få fler och utförligare svar.
Ny hoj är alltid kul, lycka till!

Maxen99 sa:
Om jag hade de måtten skulle jag leta efter en L utan tvekan, om du tycker den blir för lång kan du alltid byta till kortare styrstamm. #trenduro
Men det kan säkert funka, har du möjlighet att testa så gör det, det är ju inte jag med min kropp som ska hoja på den utan du med din kropp.;)
testa slänga upp frågan på happymtb.org också där kommer du få fler och utförligare svar.
Ny hoj är alltid kul, lycka till!
Jooooo jag får ta och göra de! tackar :)

Tillbaka
Topp