Hjälp och tips vid box-bygge

oheimeryd

Ny medlem
Tänkte bygga en enkel box att glida på baksidan vid väder.

Länk till min minst sagt enkla ritning:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/bygge.JPG

Kommentera den!

Det jag främst vill veta:

+ Bra material? Vart köpa billigt?

+ Vad ska man ha för material där man ska glida? Funkar plywood där. Vill inte få hugg. Vad har de på riktiga parker?

+ Mått på hur lång resp hög och bred den ska vara

+ Hur ska man fixa så att det inte hugger på kanten av den? Vill inte ha stålkant då jag inte vill paja min bräda.

Den ska användas till snowboardåkning.

Allt uppskattas.

men gå och sno några lastpallar vid nått gammalt företag sen spikar du ihop dom slänger på en plywood skiva.... längden beror ju på hur mycket fart du kan få upp man dra till med en 3 meter och 1 meter i nredd ungefär... ska nog funka

lycka till

metal förstör inte brädan... så det e å rekomendera... "ramen" bygger du av reglar som du köper på närmaste bygghandel.... dom e ganska billiga. klä den sedan med vanlig obehandlad playwood.

Hmm.. tror du verkligen att playwooden ger stadga?
Jag föreslår att då skruvar fast lite bräder under(men låt ben sticka fram så du har något och stick ner i marken) för stadga.
Den ultimata plasten är ju plexi, men smakar det så kostar det.

Sen hänvisar även jag till de tusen andra trådarna som finns i ämnet!

lycka till

Tordboy!

hårda pvc-plast sheets.

gör den typ 4 m lång, halvmeter bred. tänk bara på att runda av kanterna på plasten så du inte flisar av massa bitar i början.

Jwester:
Antar att det är så nära plexi man kan komma utan att ruinera sig?

Vart köper man PVC-plast? Sån som du menar.

Har sökt lite på google, hittar inte på Silvan och K-rauta, bara en massa om att det är giftigt, men det skiter jag i.

Tror ni att det skulle vara möjligt att böja plasten över kanten på den så man slipper copping men ändå inte totalhugger om man kommer snett?

ta 2 gamla avloppsrör och sätt ihop. bygg upp dom med träpallar eller bara snö. vill du så kan du sätta på stålskenor på varje rör, så glider det lite skönare!

oj, ingen stålkant såg jag att du skrivit nu.. men ta 2 feta avloppsrör bara. sätt ihop flera så det blir aslångt, med lite kinkningar o grejer! feting-kul .. (=

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp