Hjälp om mitt livs köp!

• Trådstartare Trådstartare Anal-Og
  • Start datum Start datum
A

Anal-Og

Guest
Hjälp om mitt livs köp!
Jag skulle behöva hjälp och råd om mitt snowboard köp. Jag åker nu på en 3 år gammal burton clash, 150 cm lång. Jag är 180 cm lång, men väger dock bara 59 kilo.
jag är väll en medelgod åkare och det är bara burton som gäller för mig :p
jag har funderat på årets custom, men e den för hård? jag har även funderat på uninc men jag vet inget om den...

Så snälla ni som har nån av dessa brädor, eller kan ge ett bra råd, hjälp mig!

Hjälp om mitt livs köp!
köp en dominant de skulle ja göra om ja skulle köpa en i burton serien varifal men de beror la lite på vad du åker då åker du bara park eller pist typ??

Hjälp om mitt livs köp!
ja åker mest park/pist, men när ja åker till fjällen vill jag åka puder åxo...
så det måste nog vara lite mer allround än dominant...

men tack ändå!

Tacksam för fler tips.

Hjälp om mitt livs köp!
..

Custom 158 så det så..

köp inte UnInc den e true twin.. funkar inte så roligt ute i pudret.. då får du bakmontera den så jävligt och den är inte gjord för att köras bakmonterad..

jag har kört UnInc 154 och 156 är 175cm lång..

den var skön i parken och när man hoppade och snurrade.. men i pist.. neeeee så där.. och utanför pisten kändes den bara jobbig.. fick luta så jävligt på bakfoten hela tiden .

vad har du för skostorlek ??

köp brädan från www.blue-tomato.com då sparar du någon tusenlapp jämfört med typ stadium eller så..

/Pinn

Hjälp om mitt livs köp!
pinn sa:
..

Custom 158 så det så..

köp inte UnInc den e true twin.. funkar inte så roligt ute i pudret.. då får du bakmontera den så jävligt och den är inte gjord för att köras bakmonterad..

jag har kört UnInc 154 och 156 är 175cm lång..

den var skön i parken och när man hoppade och snurrade.. men i pist.. neeeee så där.. och utanför pisten kändes den bara jobbig.. fick luta så jävligt på bakfoten hela tiden .

vad har du för skostorlek ??

köp brädan från www.blue-tomato.com då sparar du någon tusenlapp jämfört med typ stadium eller så..

/Pinn
Jag har 43 i burton skor som jag kör.
tycker du att jag ska ha en custom 158 cm? är jäkligt sugen på en custom åxo : )

Hjälp om mitt livs köp!
..

jag har kört lite custom också.. du skall vara på det klara med att det är en allroundbräda som inte är bäst på något förutom att vara allround.

jag har kört park med en custom 158.. då var den för lång tyckte jag.. och den är ju inte twin så det kändes lite mysko att köra cab-trix och switch.

jag körde pist med den .. men den var ju knappast som en balance eller powers eller dragon (som jag också kört på) de var ju hårda som fan och man kunde dra på så in i helvette.

jag körde off-pist med den och det funkade men den var ju knappast lika skön att åka puder och knöggel med som min 168.. då kan vi snacka om flyt i pudret..

så.. för att sammanfatta..

i parken var min jussi 154, dominant 154 och UnInc 154 bäst

i pisten var min dragon 158 bäst

och i off-pist och puder var min (omen??) 168 bäst..

...

men nu är jag trött på att ha ett stall med brädor och bindningar.. nu vill jag ha den bästa allroundbrädan som finns.. jag kör ju allt..

10% utanför pisten 20% i park och hopp och 70% pist/pistjibbing

då är en Bustom Custom bäst..

jag köpte just en Burton Custom (andy warhol) 156..

kommer att bli perfekt att åka överallt med..

/Pinn

Hjälp om mitt livs köp!
tack så mycket!! litar på din erfarenhet. ska till åre eller sälen och prova åxo.

Hjälp om mitt livs köp!
... du är 180cm lång

då kommer en 158 vara perfekt för dig som allroundbräda..

(åker du 50% park så tar du en 156.a)

(åker du 50% puder och off-pist tar du en 162)

/Pinn

Hjälp om mitt livs köp!
ok, tack! sen är det ju bindningar åxo.. jag åker på custom bindningar nu. tror du dom blir bra till custom brädan åxo? fast ett par nya då...

Sen ska ja dra och prova grejerna i åre, lindvallen eller hundfjället. vilket ställe rekomenderas? : )

Hjälp om mitt livs köp!
Man räknar inte vilken längd man ska ha efter hur lång man är, man går på vikten...Kolla på märkets hemsida och kolla vilken viktrange, gör ju inget om du går lite över heller...

Hjälp om mitt livs köp!
..

man räknar på fler saker.. du kan ju inte säga tt man INTE räknar på längden.. för det gör man ju också..

längden, vikten på dig,, din skostorlek... hur du åker och var du åker.. etc. finns ju flera saker som spelar roll när du skall köpa dig en bräda.. tyvärr verkar inte alla förstå det..

/Pinn

Hjälp om mitt livs köp!
jag har ochså funderat på en custom, 158. men är lite orolig då den bara är 24,9 bred och jag har Large burton mission bindningar. i skor har jag 44-45 så skulle jag kanske kunna köra på medium bindningar?. känns som att custom wide är lite stor för mig (ca75kg) eller?

Hjälp om mitt livs köp!
Jag har nyss köpt en Burton Custom 158 med Burton Triads bindings. Dock inte hunnit prova den än men längtar som in i bänken. Grym bräda och grymma bindings!

Hjälp om mitt livs köp!
jag köpte en burton custom 158 med large custom bindings :)
är sjukt nöjd!!

Tillbaka
Topp