HJÄLP! Problem med snowboardboots!

jk89

Ny medlem
Behöver råd från folk som är riktigt kunniga.
Mina fötter är:
Vänster - Lite över 27cm
Höger - Lite under 28cm

Jag har köp Burton Photon Boa, prövat flera storekar hemma och kommit fram till detta:

US11,5 = 29,5cm - för stora på båda fötterna

US10,5 = 28,5cm - satt bra på vänster fot, nudda inte ens tån i fram. Höger fot satt alldeles för tajt, tån slog i och klämde ordentligt runt framdelen av foten. Hade bootsen på mig en hel kväll hemma och det blev inte bättre.

Det fanns inga i storlek US11 = 29cm, dock hittade jag en annan modell som fanns i den storleken, Bruton Concord Boa, tänker att det lär vara en sko som är ganska lik Photon i passformen. Känslan nu innan jag prövat den är att den kommer sitta bra på höger fot men vara för stor på vänster, min fråga är alltså, ska jag acceptera att ha det så eller leta efter boots i nått annat märke? Några tips på skor med bred/större tåutrymme?

Illa. Det är ju ett aber när man har olika stora fötter.
Själv gick jag loss med kniven på mina innerskor (och på ytterskons sula men det var nog inte pga fotstorlek jag behövde miodda utan dålig passform i bindning). Min ena fot är bredare än den andra så jag fick kapa bort på inerskon för att det inte skulle sluta med självamputation. Det funkar utmärkt och jag märker inte av det alls i prestanda på bootsen. Samma princip borde funka på längd.

Kaskar sa:
Illa. Det är ju ett aber när man har olika stora fötter.
Själv gick jag loss med kniven på mina innerskor (och på ytterskons sula men det var nog inte pga fotstorlek jag behövde miodda utan dålig passform i bindning). Min ena fot är bredare än den andra så jag fick kapa bort på inerskon för att det inte skulle sluta med självamputation. Det funkar utmärkt och jag märker inte av det alls i prestanda på bootsen. Samma princip borde funka på längd.
Tack för svar. Ja det kanske slutar med att jag får göra så. Känns dock lite fel att börja skära i nya 3000kr boots. Men blir till nästa säsong, råkade ramla över ett par begagnade salomon boots här om dagen som var 28,5cm, å de satt perfekt!

Jo så är det. Jag åkte runt några dagar innan jag gjorde det. Men eftersom jag fn höllpå att bli förlamad, och inte hade en sportmössa att kunna lämna tillbaka dem, så fanns det bara en sak att göra.

Men förr i tiden var det ju standard. De gjorde innerskorna medvetet i gummi så att man skulle kunna fila ner dem till bra passform.
Och folk som åker lagg brukar gå loss rejält på sina pjäxor vad jag förstår

Tillbaka
Topp