TailGunnar
Aktiv medlem
Hjälp! Rustler 9 vs qst 92 vs rossignol sender 92 ti
.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åker på både Salomon qst 99 och Kendo 88. Ingen av de skidor som du beskriver kommer göra bort sig vare sig i pist eller offpist. Åker mina qst såväl i pist om offpiste och är sjukt nöjd med dem. Kendon är som en jävla missil och skär genom allt, en fantastisk skida. Anledningen till jag kör Qst mer är att jag har turbindning på dem.Jag tackar för hjälpen och har kommit fram till att jag ska prova skidorna innan jag beställer. Ska till les 2 alps i slutet på januari. Men lutar åt ett par qst92 för har bra kontakt med salomon så kan nog få dom riktigt billigt
Visserligen subjektivt men helvete vad ful Anomaly serien är.Blizzard lanserar en ny Anomaly familj och Brahma, Bonafide och Cochise går därmed i graven.
![]()
Blizzard Announces Brand-New Anomaly Ski Collection | Blister
Blizzard just announced a brand-new line of all-mountain skis. Here are the details on the 2024-2025 Blizzard Anomaly skis.blisterreview.com
Även Nordica gör om Enforcer inför 24/25 säsongen.
Visa bilaga 29158
Visserligen subjektivt men helvete vad ful Anomaly serien är.
Förvisso men Black Pearl serien går i samma färger inför 2025 men utan det tråkiga mönstret Anomaly fått.Jo, hmm. Påminner litet om hur man spraymålade sin moppe på 1970-talet:
Visa bilaga 29164Visa bilaga 29165
Tar upp det här igen.
Nån av er som testade Anomaly skidorna. Hur är de jämfört med Brahma (88an), Bonafide (94an) och Cochise (102an)? Och hur är hela serien jmf med Rustler? Rustlern ska ju vara mera freeride och är en bra bit lättare. Men hur står sig en rustler 10 mot en anomaly 102 på daglig "sverige" bruk?
Kanske nån har åsikter så att man vet om man ska testa eller bara leta efter en Rustler 10.
Edit: Hittade några bra jämförelse tex från skiessentials (från resan till österrike): https://www.skiessentials.com/Chair...s-in-austria-trip-report-part-1-on-snow-recap
Så det är väl mer som att Anomaly = vidareutveckling/nyutveckling av Brahma/Bonafide/Cochise, Rustler en mer lekfull men stabil freeride ski?
Rustler 11 faktiskt, gamla konstruktionen.Kul artikel som alltid från SkiEssentials (och gratis...). För någon som mig som inte/sällan har möjlighet att teståka ter sig Rustler-serien som ett safe bet med extrem stor sweet spot. Liksom QST-serien iofs med stort överlapp, där jag uppfattar QST som aningen mer förlåtande. Vi har en här på Freeride som gillar sina Rustler 10 så mycket att han köpt ett reserv-par! Sedan är ju alla olika förstås, men en del skidor är väl helt enkelt... bra.
I vilket fall verkar det som att Bonafide, Cochise och Brahma ersatts med skidor som helt enkelt är bättre på allt. Inte så konstigt egentligen. Men att Ranger-serien är litet mer av "if it ain't broke - don't fix it".
Men - ibland tar det några år innan en ny skida blir ordentligt utvärderad (apropå Anomaly). Det hände med original-Rossignol Soul 7 som höjdes till skyarna i skidtester de första två åren (då jag köpte) men sedan kröp det successivt fram att den har tydliga begränsningar, den är väldigt mjuk och inte gillar hög fart då den blir fladdrig. Litet mysko att det inte framkom i de första testerna för det märkte jag direkt (och jag är inte lika duktig som många andra på att känna sånt). Det blir nog en sorts osjälvständig mass-effekt i dessa tester. Plus att det ofta blir "nyhetens behag" att testa en ny skidmodell.
Ni som testat får gärna säga emot, det är ju alltid mer värt.